در نشست صبح روز یکشنبه ۳۱ خرداد در دانشگاه تهران که با میزبانی بسیج اساتید برگزار شد، شعارهای حی علی الاصول، با واکنش تند پزشکیان مواجه شد. جمله حی علی الاصول که برداشتی از نامه رهبر انقلاب درباره مذاکرات ایران و آمریکا است، مورد بهرهبرداری مخالفان مذاکرات قرار گرفته و برای حمله به رئیسجمهور از این لفظ استفاده میکنند. اما پاسخ طوفانی پزشکیان به کسی که شعار «حی علیالاصول» میداد را بخوانید: حی علی الاصول؟ اصول عدالته! اصول عدالت است؛ اصول خدمت به مردم و صداقت است. این که ۵ سال است تورم ۵۰درصد داریم و مردم را در بحران قرار میدهیم واقعیت هست یا نیست. ۴۰-۵۰ روز است نتوانسته ایم یک بشکه نفت از خلیج فارس نفت صادر کنیم؛ اقتصاد ما را داغان کردهاند؛ و عده ای بیکار شدهاند؛ جوانان ما به آینده امیدی ندارند؛ مالیات هم نمی توانم بگیرم؛ تازه پول بیکاران را هم باید بدهم! وقتی میجنگید باید پای لرزش هم بنشینید. ما اگر پشتیبانی نمیکردیم؛ رزمندگان ما نمی توانستند بجنگند. پزشکیان در این جلسه همچنین گفت: میتوانم به برخی سخنان پاسخ دهم یا مطالبی را علیه افراد مطرح کنم، اما وحدت برای من مهمتر از پاسخ دادن است؛ به همین دلیل سکوت میکنم تا وحدت باقی بماند و کشور با عزت و سربلندی به مسیر خود ادامه دهد.