بانک سرمایهگذاری مورگان استنلی (Morgan Stanley) در جدیدترین بهروزرسانی پروندههای ETF اتریوم و سولانای خود، جزئیاتی را منتشر کرده که میتواند رقابت میان صندوقهای سرمایهگذاری ارز دیجیتال در آمریکا و جهان را وارد مرحله جدیدی کند. این شرکت اعلام کرده قصد دارد برای ETFهای اسپات اتریوم و سولانای خود، تنها ۰.۱۴ درصد کارمزد سالانه دریافت کند که حتی از ارزانترین ETFهای فعلی این دو دارایی نیز کمتر است. درحالحاضر، ارزانترین ETF اتریوم در بازار آمریکا کارمزدی معادل ۰.۱۵ درصد و ETF سولانا ۰.۱۹ درصد دارند. به گفته «اریک بالکوناس» (Eric Balchunas)، تحلیلگر بازار ایتیافها در بلومبرگ، کارمزد پیشنهادی مورگان استنلی این محصولات را به ارزانترین ETFهای کریپتویی آمریکا و حتی جهان تبدیل میکند. نکته مهم دیگر اینکه این دومین اصلاحیه پروندههای ETF مورگان استنلی از ثبت اولیه در ماه ژانویه تا کنون است؛ اتفاقی که معمولاً بهعنوان نشانهای از نزدیکشدن تصمیم نهایی SEC برای صدور مجوز تلقی میشود. خدمات استیکینگ این ETFها نیز توسط شرکتهای گلکسی (Galaxy Blockchain Infrastructure)، فیگمنت (Figment) و کوینبیس کانادا (Coinbase Canada) ارائه خواهد شد. همچنین ۵ درصد از پاداشهای حاصل از استیکینگ بهعنوان کارمزد مدیریت این بخش کسر میشود. نماد معاملاتی ETF اتریوم مورگان استنلی “MSSE” و ETF سولانای این شرکت “MSOL” خواهد بود. ورود یکی از بزرگترین بانکهای سرمایهگذاری جهان با ETFهای ارزان اتریوم و سولانا، نشانه دیگری از ادامه گسترش فعالیت موسسات مالی در بازار ارز دیجیتال است. کاهش کارمزدها معمولاً باعث جذابترشدن ETFها برای سرمایهگذاران بزرگ و افزایش رقابت میان شرکتهای این حوزه میشود. تایید این محصولات سرمایهگذاری، میتواند جریان ورود سرمایههای جدید به بازار اتریوم و سولانا را تسهیل خواهد کرد که در میانمدت، میتواند به افزایش تقاضا برای این دو دارایی کمک کند. ازاینرو، بسیاری از فعالان بازار روند پرونده این ETFها توسط SEC را یکی از مهمترین رویدادهای پیش روی اتریوم و سولانا در ماههای آینده میدانند. آخرین اخبار ارز دیجیتال را در وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس بخوانید.