06 تیر 1405 ساعت 13:33 تیم ملی آرژانتین مقابل اردن با تیم دوم خود بازی خواهد کرد. به گزارش فوتبال 360، در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی آرژانتین مقابل اردن، لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین، خبر مهمی را اعلام کرد؛ لئو بازی فردا را از روی نیمکت آغاز خواهد کرد و در نیمه دوم وارد زمین میشود.» این تصمیم، نه تنها مدیریت هوشمندانه بار کاری ستاره ۳۹ ساله تیم است، بلکه فرصتی طلایی برای چرخش بازیکنان و حفظ تمرکز تیمی فراهم میکند. آرژانتین با پیروزیهای قاطع در 2 بازی نخست مقابل اتریش و الجزایر، صعود خود را قطعی کرده و حالا در دالاس، مقابل اردن به میدان میرود. اسکالونی تأکید کرد: «فرقی نمیکند آرژانتین در چه شرایطی باشد؛ چه به امتیاز نیاز داشته باشیم و چه نه، باید همیشه خوب بازی کنیم و برای پیروزی به میدان برویم.» این حرفها نشاندهنده فلسفه مربی است. او هیچ حریفی را دستکم نمیگیرد و این احترام به رقبا، بخشی از هویت تیم قهرمان جهان ۲۰۲۲ است. مسی چند روز پیش ۳۹ ساله و بهترین گلزن تاریخ جام جهانی شده و در این جام فوقالعاده درخشیده. استراحت او در دیدار با اردن، تصمیمی منطقی به نظر میرسد. اسکالونی در پاسخ به سؤال خبرنگار آرژانتینی با صداقت کامل گفت این انتخاب کادر فنی است و ربطی به مصدومیت ندارد. مسی احتمالاً حدود ۳۰-۴۵ دقیقه در نیمه دوم بازی خواهد کرد تا از ریتم مسابقه دور نماند و برای مراحل حذفی آماده بماند. این رویکرد، یادآور مدیریت انرژی در تورنمنتهای طولانی است. مسی در سالهای اخیر با اینترمیامی دقایق بازیاش مدیریت شده و اسکالونی به خوبی میداند حفظ طراوت ستاره تیم، کلید موفقیت در مراحل حذفی نام دارد. در عین حال، این تصمیم به بازیکنان جوانتر و ذخیرهها فرصت میدهد خود را نشان دهند و اعتمادبهنفس کسب کنند. ایده این است به اکثر بازیکنان فرصت برسد. از نظر فنی، انتظار میرود آرژانتین با ترکیبی چرخشی به میدان برود. بازیکنانی مثل آلوارس (به جای لوتارو مارتینس)، پالاسیوس، آلمادا و دیگران شانس بیشتری خواهند داشت. این چرخش، عمق نیمکت قدرتمند آلبیسلسته را به رخ میکشد و در عین حال، ریسک مصدومیت را برای ستارگان اصلی کاهش میدهد. اردن مقابل آلبی سلسته انگیزه فراوانی خواهد داشت و این انگیزه میتواند به بازی خشن و ایجاد مصدومیت بینجامد.