مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد که این بانک آمادگی کامل برای اجرای مصوبه احتمالی بانک مرکزی درباره افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن را دارد. علی خورسندیان، مدیرعامل بانک مسکن، امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بانک مسکن و شرکت مخابرات ایران، درباره آخرین وضعیت تسهیلات خرید مسکن و احتمال افزایش سقف آن توضیحاتی ارائه داد. خورسندیان با بیان اینکه بانک مسکن برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن آمادگی دارد، گفت: «در زمان حاضر برای کلانشهر تهران به زوجین یک میلیارد تومان وام خرید مسکن تعلق میگیرد.» وی افزود: «برای مراکز استانها وام خرید مسکن از محل اوراق ۸۰۰ میلیون تومان است و چنانچه بانک مرکزی برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن ابلاغ جدیدی را داشته باشد، بانک مسکن آمادگی این کار را دارد.» خورسندیان در آیین امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بانک مسکن و شرکت مخابرات ایران، با اشاره به سابقه نزدیک به ۹ دهه این بانک، آن را یکی از اثرگذارترین نهادهای حوزه مسکن و تأمین مالی بخش مسکن کشور دانست و گفت: «هر ایرانی دستکم یک بار برای تأمین مالی بخش مسکن به بانک مسکن مراجعه کرده است.» وی تأکید کرد که بانک مسکن به عنوان بازوی اجرایی دولت و مجری سیاستهای بخش مسکن دولت و وزارت راه و شهرسازی، توانسته نقش مؤثری در این حوزه ایفا کند. وی همچنین به فعالیت شرکتهای زیرمجموعه بانک مسکن و شرکتهای ساختمانی وابسته اشاره کرد که در سراسر کشور فعال هستند و در مقاطع مختلف توانستهاند در حوزه مسکن نقش الگوساز و پیشرو داشته باشند. گفتنی است بر اساس مصوبات اخیر شورای عالی مسکن، سقف تسهیلات طرحهای حمایتی مسکن ملی از ۶۵۰ میلیون تومان به ۸۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است . همچنین بانک مرکزی دستورالعمل جدیدی برای پرداخت وام قرضالحسنه مسکن به خانوادههای دارای فرزند ابلاغ کرده که بر اساس آن، خانوادههای دارای دو فرزند (از سال ۱۳۹۹ به بعد) تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان، خانوادههای دارای یک فرزند تا ۳۳۰ میلیون تومان و زوجهای بدون فرزند با تاریخ عقد از سال ۱۳۹۹ به بعد تا ۲۱۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد دریافت میکنند .