مأموران کلانتری ۱۵۲ خانیآباد در اجرای طرح مبارزه با سرقت، یک متهم سابقهدار را که با پابند الکترونیکی در سطح منطقه تردد میکرد، به همراه اموال مشکوک شامل ضبط خودرو و کارتخوان فاقد سیمکارت دستگیر کردند. به گزارش صد آنلاین ، سرهنگ سید امین موسوی، سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت، با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای طرحهای ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با سرقت، تیم عملیات کلانتری ۱۵۲ خانیآباد هنگام گشتزنی در نقاط جرمخیز به فردی که بهصورت مشکوک در حال پرسهزنی و زاغزنی بود، مظنون شدند. وی افزود: مأموران پس از انجام بررسیهای اولیه و بازرسی بدنی متهم، یک دستگاه ضبط خودرو و یک دستگاه کارتخوان فاقد سیمکارت را کشف و ضبط کردند. همچنین در تحقیقات تکمیلی مشخص شد این فرد دارای سوابق متعدد سرقت بوده و در زمان دستگیری نیز تحت نظارت قضایی با پابند الکترونیکی تردد میکرد. سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری، تشکیل پرونده و انجام تحقیقات مقدماتی، به همراه اموال مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد. توصیههای پلیس به شهروندان سرهنگ موسوی از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد مشکوک که بهصورت غیرعادی در اطراف خودروها، منازل یا اماکن عمومی در حال پرسهزنی و زاغزنی هستند، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. وی همچنین بر خودداری از نگهداری اموال ارزشمند، اسناد و تجهیزات گرانقیمت داخل خودرو تأکید کرد و گفت: تجهیز خودروها به وسایل ایمنی و بازدارنده سرقت و اطمینان از قفل بودن درها هنگام ترک خودرو، نقش مؤثری در پیشگیری از وقوع سرقت دارد. موسوی در پایان با هشدار نسبت به خرید اموال دستدوم فاقد مدارک معتبر و دارای قیمتهای غیرمتعارف، خاطرنشان کرد: مشارکت و همکاری شهروندان با پلیس، نقش مهمی در افزایش امنیت محلهها و کاهش جرایم دارد و پلیس نیز با اجرای مستمر طرحهای پیشگیرانه، برخورد قاطع با سارقان و مالخران را ادامه خواهد داد./ دانشجو