تیم ملی ایران با هدایت امیر قلعهنویی بار دیگر بدون شکست از یک تورنمنت بزرگ کنار رفت! به گزارش صد آنلاین ، اولین دورهای که امیر قلعهنویی هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده گرفت، در بحبوحه حواشی فوتبال ایران بعد از جام جهانی 2006 بود؛ زمانی که او در دوران تعلیق فدراسیون فوتبال و تشکیل کمیته انتقالی سرمربی ایران در جام ملتهای آسیا شد. تیم ایران در آن مسابقات بعد از صعود از دور گروهی در مرحله بعدی به کره جنوبی برخورد کرد که بعد از تساوی در طول 120 دقیقه بازی به پنالتی کشیده شد و در نهایت ایران از دور رقابتها کنار رفت. بعد از آن تورنمنت امیر قلعهنویی از هدایت ایران برکنار شد و از آن زمان به بعد او همواره این جمله که «بدون شکست از هدایت ایران برکنار شدم» را بر زبان آورد و نسبت به این موضوع گلایه داشت. حالا با گذشت نزدیک به 20 سال تیم ملی ایران با هدایت امیر قلعهنویی راهی جام جهانی 2026 شد و در یک تورنمنت بزرگ دیگر شرکت کرد. تیم ملی در دور گروهی مسابقات جام جهانی با وجود عملکرد مطلوب از نظر فنی اما به 3 تساوی بسنده کرد و در نهایت حذف شد. نکته قابل توجه این است که تیم ایران با سرمربیگری امیر قلعهنویی بار دیگر بدون شکست از یک تورنمنت بزرگ ملی کنار رفت تا تاریخ برای این سرمربی بعد از سالها تکرار شود./ورزش سه