سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به ایرنا تاکید کرد که تعامل ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی مطابق روال جاری و منطبق با مصوبات مجلس شورای اسلامی و تصمیمات شورایعالی امنیت ملی ادامه خواهد یافت. به گزارش ایرنا، عصر امروز معاون رئیس جمهور و وزیر خزانهداری ایالات متحده ادعا کردند که تهران موافقت کردهاست که بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی را به خاک خود دعوت کند. جیدی ونس، معاون رئیس جمهور آمریکا، امروز در نشست خبری خود در هتل بورگناشتوک گفت: «ایرانیها موافقت کردهاند که بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی را دوباره به کشور خود دعوت کنند.» اسماعیل بقائی سخنگوی هیات مذاکرهکننده در این خصوص در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا گفت: «تعاملات ایران با آژانس وفق تعهدات ایران ذیل موافقتنامههای پادمان، طبق روال موجود و منطبق با مصوبات مجلس شورای اسلامی و تصمیمات شورایعالی امنیت ملی ادامه پیدا خواهد کرد.» بنا به گفته مقامهای مطلع از محتوای مذاکرات دیروز در سوئیس تهران در طول مذاکرات ۱۸ ساعته، در مورد پرونده هستهای مذاکرهای انجام ندادهاست و تعهد جدیدی نپذیرفتهاست. آغاز مذاکرات هستهای در چارچوب تفاهمنامه اسلامآباد برای پایان جنگ میان ایران و آمریکا، منوط به اجرای بند ۱۳ تفاهمنامه است. به گزارش ایرنا، در طول یک سال گذشته همکاریهای ایران و آژانس بینالمللی انرژی اتمی، حتی پس از جنگ ۱۲ روزه، هرگز به صورت کامل قطع نشدهاست. در طول یک سال که از تصویب این قانون میگذرد تاکنون بازرسان آژانس، با تائید شورای عالی امنیت ملی، چند نوبت از نیروگاه اتمی بوشهر بازرسی کردهاند و بر روند بارگزاری سوخت نیروگاه توسط روسیه نظارت کردهاند.