سرمربی بلژیک به تندی در خصوص شرایط تیمش صحبت کرده است. به گزارش فوتبال ۳۶۰، تساوی بدون گل بلژیک مقابل ایران در دومین بازی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۶ با نارضایتی رودی گارسیا همراه شد. سرمربی شیاطین سرخ که تیمش بخش زیادی از مسابقه را در اختیار داشت، در پایان بازی از فرصتهای از دسترفته و نبود کارایی در خط حمله تیمش صحبت کرد. آنها اکنون مدت زیادی است که بردی در جام جهانی نداشتند و عدم دقت لازم در زدن ضربات آخر تبدیل به یک اپیدمی در ساق پای بازیکنان بلژیک شده است. گارسیا در نشست خبری پایانی درباره این مسابقه گفت: «ناامیدی بزرگی است. ما فاقد کارایی لازم بودیم. من انتظار چنین بازیهایی را داشتم که نزدیک به ۷۰ درصد مالکیت توپ را داشته باشیم. ما زیاد سانتر میکردیم، زیاد شوت میزدیم. دروازهبان را به اندازه کافی تحت فشار قرار ندادیم. نباید فراموش کنم که سی دقیقه با ده نفر بازی کردیم و این کمکی نمیکند». او ادامه داد: «با وجود ده نفره شدن، سازماندهی و شخصیت خاصی را نشان دادیم. من چیز زیادی برای انتقاد از بازیکنانم ندارم، جز اینکه دقیق نبودیم. ما قبلاً بازیهایی مانند این انجام دادهایم و سه گل یا بیشتر زدهایم. امشب دو امتیاز از دست دادیم، اما باید آرام و خونسرد بمانیم. ما هنوز هم توانستیم وقتی ده نفر بودیم موقعیت ایجاد کنیم. ما این جام جهانی را مثل یک موتور دیزلی شروع کردهایم؛ میدانیم که باید مقابل نیوزیلند چه نتیجهای بگیریم. ما هنوز هر دو پای خود را در این مسابقات داریم، هرچند بدیهی است که به نتایج متفاوتی امیدوار بودیم». سرمربی تیم ملی بلژیک در ادامه درباره کیفیت بازی تیمش توضیح داد: «در مجموع، این عملکردی نبود که میخواستم ببینم. گاهی اوقات برخی از بازیکنان کمی ترسو به نظر میرسیدند. ما فاقد عمق بودیم، حتی با اینکه روی بازی عمودی مقابل یک دفاع عمیق تمرکز کرده بودیم. بازیکنانی که به زمین آمدند پویایی و طراوت را به تیم آوردند، بهخصوص از نظر روانی». او پیرامون شرایط تیمش بعد از 10نفرهشدن گفت: «بازی با 10 نفر به شما اجازه نمیدهد در پایان مسابقه به یک تیم خسته فشار بیاورید. ما باید خیلی بهتر عمل میکردیم. در این بازی فاقد غریزه کشنده بودیم. چیزی که اکنون اهمیت دارد، استراحت کافی و آماده شدن برای مسابقه بعدی است. من به تیمم ایمان دارم؛ ما بازی آخر را خواهیم برد و از گروه صعود خواهیم کرد، صرفنظر از اینکه در چه جایگاهی قرار بگیریم». گارسیا در بخش دیگری از صحبتهایش درباره اخراج ناتان انگوی گفت: «کارت قرمز ناتان انگوی یک اشتباه ناشی از جوانی بود، چنین اتفاقی میافتد. با این حال فکر میکردم در پایان بازی میتوانیم برنده شویم. ماکسیم دیکویپر هم میتوانست بعد از این مسابقه بهترین گلزن رقابتها باشد». سرمربی بلژیک همچنین درباره روند بازی تیمش توضیح داد: «گاهی سعی کردیم خیلی سریع بازی کنیم و در برخی لحظات بیش از حد عجله داشتیم. روملو لوکاکو هم بیشتر از حد انتظار در جریان بازی پیش رفت، اما وقتی ده نفره شدیم منطقی بود که او را تعویض کنیم و بازیکنان تازهنفس را به میدان بیاوریم». او در پایان گفت: «امیدوارم این دو نتیجه جو گروه را تغییر ندهد، هرچند بازیکنان باید با واقعیت روبرو شوند. ما گاهی کمی سادهلوح بودیم. مصر از ایران قویتر بود و ما باید آن بازی را میبردیم. حالا باید آرام بمانیم و بعد از کسب دو امتیاز از شش امتیاز، برای بازی بعدی آماده شویم».