هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه و پس از حدود ۱۸ ساعت گفتوگو و رایزنی فشرده، ساختمان محل برگزاری مذاکرات را ترک کرد. به گزارش ایرنا، هیأت ایرانی در جریان این مذاکرات در نشستهای دوجانبه و چهارجانبه با حضور هیأت آمریکا و میانجیگران پاکستانی و قطری شرکت و مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره روند اجرای یادداشت تفاهم و شرایط ورود به مذاکرات توافق نهایی مطرح کرد. قطر و پاکستان پس از پایان رایزنیها با صدور بیانیهای مشترک، از توافق طرفها بر سر نقشهراه ۶۰ روزه، تشکیل کمیته عالی و آغاز کارگروههای فنی خبر دادند. بر اساس این بیانیه، گفتوگوهای فنی تا پایان هفته در بورگناشتوک ادامه خواهد یافت. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پس از پایان مذاکرات سوئیس به خبرنگار اعزامی ایرنا گفت که هیأت جمهوری اسلامی ایران در نشست چهارجانبه با آمریکا، مواضع و دیدگاههای خود را بسیار صریح و روشن بیان کرد. اسماعیل بقایی بامداد دوشنبه در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا در بورگناشتوک، با تشریح نتایج گفتوگوهای هیأتهای ایران، آمریکا و میانجیگران پاکستانی و قطری تأکید کرد که ورود به مذاکرات درباره توافق نهایی، منوط به اجرای بخشهای مشخص یادداشت تفاهم از سوی طرف مقابل است.