وزیر خارجه عراق در دیدار با همتای ایرانی خود گفت: عراق روابط بسیار عالی با ایران و آمریکا دارد و برای کمک به پایان دادن به جنگ آمادگی خود را اعلام می دارد. بهگزارش قدس آنلاین، وزیر خارجه عراق امروز (یکشنبه) با بیان اینکه دیدار عراقچی از عراق پس از تشکیل دولت جدید عراق و همچنین امضای یاداشت تفاهم میان ایران و آمریکا در سوئیس، اهمیت بسیار زیادی دارد، گفت، با وجود امضای یاداشت تفاهم همچنان درگیری هایی در اطراف تنگه هرمز روی می دهد. فواد حسین تاکید کرد: عراق روابط بسیار عالی با ایران و آمریکا دارد و برای کمک به پایان دادن به جنگ آمادگی خود را اعلام می دارد. وزیر خارجه عراق در خصوص روابط دو کشور افزود: ایران کشور همسایه مهمی برای عراق است و روابط دو کشور، تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی، دینی، اقتصادی و راهبردی است. رئیس دستگاه دیپلماسی عراق افزود: از همتای ایرانی ام که پیوسته دولت عراق را در جریان آخرین تحولات جنگ و مذاکرات قرار می دهد، تشکر می کنم. وزیر خارجه عراق در ادامه گفت: عراق مخالف جنگ است و تلاش می کند از طریق مذاکره مشکلات حل شود. فواد حسین در مورد بسته شدن تنگه هرمز نیز گفت: بسته شدن این تنگه یکی از دلایل صادر نشدن نفت عراق بود و این تاثیر زیادی بر اقتصاد آن داشت،عراق به دلیل عملیات نظامی در تنگه هرمز در خصوص صادرات نفت با شرایط دشوار و خاصی مواجه بود. این مقام عراقی در ادامه تاکید کرد: ادامه جنگ باعث ویرانی منطقه می شود، منطقه باید از خود محافظت کند و بغداد برای میزبانی از نمایندگان کشورهای منطقه جهت گفت دو گو در خصوص امنیت و ثبات در منطقه آمادگی دارد. وی در پایان این کنفرانس مطبوعاتی گفت: حضور وزیر خارجه ایران در بغداد در میان خانواده و دوستانش در این زمان بسیار مهم است.