احمد زیدآبادی، تحلیلگر سیاسی: یک تحلیلگر سیاسی درباره ترفند تیم مذاکره کننده برای جلب رضایت تندروهای داخلی مخالف مذاکره با آمریکا، ادعاهایی مطرح کرد. احمد زیدآبادی در یادداشتی تحت عنوان «جلب رضایت تندروها از طریق تکذیب هر نوع پیشرفت در مذاکرات؟» در کانال تلگرامی خود نوشت: «سخنگوی وزارت خارجه ظاهراً مهمترین وظیفهٔ خود را پاسخ به شبهات و اعتراضات جریان تندرو از طریق نفی هر نوع پیشرفت در مذاکرات و طرح ابتکارات تازه میداند! انگار هر نوع پیشرفت در مذاکرات و هر گامی به سوی توافق، نوعی ننگ و شرمساری است که باید بلافاصله تکذیب شود! در این میان، ظاهراً سایر اقشار مردم که خواهان رفع سایهٔ جنگ و تحریمها از سر کشور از راه پیشرفت در مذاکرات و دستیابی به توافقاند، اصلاً هیچ اهمیتی ندارند و نباید یک کلام به آنها پاسخ داده شود! خب اگر جریان تندرو تا این اندازه قوی و متنفذ است که هر ادعا یا اعتراض آنها واکنش فوری تیم مذاکرهکننده را ضروری میسازد، دستیابی به توافق نهایی قرار است با اتکاء به کدام جریان به دست آید؟»