مسابقات هفته سیام رقابتهای لیگ دسته اول با برگزاری 9 مسابقه در شهرهای مختلف برگزار شد و در حساسترین مسابقه نساجی مازندران موفق به شکستدادن مس و صعود به لیگ برتر شد. به گزارش فوتبال 360، در حالی که در خلال برگزاری بازیهای هفته دوم مرحله گروهی جام جهانی قرار داریم و تمام نگاه اهالی فوتبال به این رویداد مهم و عملکرد تیمهای مختلف دوخته شده است، هفته سیام لیگ دسته اول برگزار شد. در مهمترین و حساسترین مسابقه این هفته تیم فوتبال نساجی مازندران در خانه از مس شهربابک میزبانی کرد. این مسابقه درنهایت با برتری یک بر صفر قرمزپوشان قائمشهری به اتمام رسید تا بازگشت نساجی به لیگ برتر، 4 هفته پیش از پایان فصل قطعی شود. در پایین جدول هم شاگردان فرشاد پیوس در تیم شناورسازی یک پیروزی بزرگ برای فرار از جهنم کسب کرد. در ادامه به بررسی شرایط جدول ردهبندی لیگ دسته اول پس از برگزاری 9 مسابقه هفته سیام پرداختهایم. شاگردان رضا عنایتی با گل پوریا رضازاده که در دقیقه 70 به ثمر رسید، موفق به شکست مس شهربابک در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر شدند. با این 3 امتیاز، قرمزپوشان 63 امتیازی شدند و اجازه ندادند مس که با 58 امتیاز به هفته سیام رسیده بود، از آنها سبقت بگیرد و بازگشتشان به لیگ برتر را بیشتر از این به تعویق بیندازد. دیگر مسابقه حساس که نتیجه آن در سرنوشت بالانشینان اثرگذار بود، مصاف سایپا و آریو اسلامشهر بود که به میزبانی نارنجیپوشان برگزار شد که بازی با برتری یک بر صفر شاگردان محمد رجبزاده که در هفتههای ابتدایی نیمفصل دوم جانشین رضا عنایتی شد، به اتمام رسید. سایپا با این نتیجه 50 امتیازی شد ولی با توجه به فاصله 8 امتیازی با مس شهربابک و اینکه 4 هفته تا پایان مسابقات باقی مانده، شانس بسیار کمی برای سبقت از شاگردان قاسم شهبا و صعود مستقیم به لیگ برتر دارد. دیگر دیدار مهم بالانشینان هم در آبادان برگزار شد. در این مسابقه شاگردان سیروس پورموسوی که پس از شروع دوباره مسابقات نتایج اسفباری را کسب کرده و هفته به هفته از بازگشت به لیگ برتر ناامیدتر شدهاند، به مصاف شاهین نوشهر رفتند که برای فرار از سقوط میجنگد و این ماموریت پس از برکناری محسن بنگر، برعهده علی نظرمحمدی گذاشته است. این مسابقه در حالی با تساوی 1-1 تمام شد که هر دو گل آن در نیمه اول به ثمر رسید. ابتدا شاهین نوشهر با گل امیرحسین موسیزاده در دقیقه 28 از میزبان خود پیش افتاد ولی مرتضی خراسانی در وقتهای اضافی نیمه اول بازی را به تساوی کشاند. با این تساوی صنعتنفت 50 امتیازی باقی ماند و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به سایپا در رتبه سوم قرار گرفت. با این حال به مانند نارنجیپوشان، صنعتنفت هم با توجه به فاصله 8 امتیازی با تیم دوم جدول و اینکه 4 بازی تا پایان رقابتها باقی مانده، کار سختی برای سبقت از مس شهربابک و صعود مستقیم به لیگ برتر دارد. البته که با توجه به افزایش سهمیه صعود به لیگ برتر، تیم سوم لیگ یک رهسپار مرحله پلیآف صعود/سقوط خواهد شد. در پایین جدول، رقابت برای نیفتادن به شدت فشردهتر از رقابت 4 تیم بالانشین برای صعود به لیگ برتر است. در منطقه پایین جدول، در پایان هفته سیام به ترتیب داماش گیلان، نود ارومیه، شهرداری نوشهر و کاراگستر، از رتبه هجدهم تا رتبه پانزدهم را به نام خودشان زدهاند. در هفته سیام داماش گیلان و کاراگستر تبریز یک مسابقه 6 امتیازی را در رشت برگزار کردند که این بازی با تساوی 1-1 به اتمام رسید. با این نتیجه داماش 14 امتیازی شد تا فقط روی کاغذ هنوز سقوط نکرده باشد. کاراگستر هم با این یک امتیاز، 26 امتیازی شد و در رتبه پانزدهم قرار گرفت. دیگر مسابقه حساس این منطقه همانطور که اشاره شد در آبادان برگزار شد که شاگردان علی نظرمحمدی مقابل یکی از مدعیان صعود و در خانه این تیم، موفق به کسب یک امتیاز سرنوشتساز شدند. شاهین با این مساوی 25 امتیازی شد و در رتبه شانزدهم قرار گرفت. درنهایت باید به باخت 2 بر صفر نود ارومیه اشاره کنیم که پس از شروع دوباره مسابقات نتایج کابوسواری کسب کرده و در این هفته هم نماینده ارومیه با 2 گل در خانه مغلوب پالایش نفت بندرعباس شد که تحت هدایت ابراهیم صادقی قرار دارد. با روندی که نود ارومیه پس از شروع دوباره مسابقات دارد، این تیم و داماش را باید دو سقوط کننده محتمل این فصل به لیگ دسته دوم دانست و در حال حاضر احتمال اینکه یکی از میان شاهین نوشهر، کاراگستر، داماش و نود را در مسیر سقوط به دسته دوم همراهی کنند، بیشتر از سایر تیمهای حاضر در پایین جدول است. یکی از مهمترین نتایج این هفته توسط شناورسازی بهدست آمد. شاگردان فرشاد پیوس با نتیجه 4 بر 2 موفق به شکست نفتوگاز گچساران شدند که با محمود فکری در مسابقات حاضر است و توانسته با نتایجی که در هفتههای اخیر کسب کرده، تاحدی از منطقه سقوط فاصله بگیرد. حالا همین اتفاق را شناورسازی با پیروزی بزرگ مقابل آنها برای خود رقم زد و با کسب پیروزی 4 بر 2، 30 امتیازی شد و 5 امتیاز از منطقه سقوط فاصله گرفت.