حمید درخشان، پیشکسوت تیم ملی، با اشاره به آفسایدهای گرفتهشده از ایران در دور گروهی، فناوری ویایآر را عادلانه دانست و تأکید کرد که ملیپوشان مقابل مصر دیر به خودشان آمدند. ایمان گودرزی؛ حمید درخشان، کارشناس و پیشکسوت فوتبال ایران، به بررسی بازیهای تیم ملی در دور گروهی پرداخت. او با وجود ناراحتی از حذف احتمالی یا پیچیده شدن صعود، اعلام کرد که اعلام آفساید سه گل ایران توسط ویایآر، کاملاً فنی و به حق بوده است. درخشان با نقد بازی محتاطانه شاگردان قلعهنویی مقابل مصر، از آنها خواست در صورت صعود و روبرویی با سوئیس، همان روحیه هجومی و بیپروای بازی با بلژیک را تکرار کنند. او در پایان با تمجید از تلاش کادر فنی، عملکرد فعلی تیم ملی را در مقایسه با دوران کارلوس کیروش موفقتر دانست. از بازی با مصر شروع کنیم، بازی چطور بود؟ بازی بسیار خوبی بود به بچهها خسته نباشید میگویم. دقایق پایانی خیلی خوب بودیم حتی می توانستیم بازی را ببریم. به نظرم مقابل مصر و با توجه به خط دفاعی آسی پذیر آنها میتوانستیم زودتر برای برد حمله کنیم. متأسفانه ترس و احتیاط چاشنی کار بچههای ما بود. بهتر بود که از ابتدا بدون ترس و برای برد وارد زمین میشدیم. البته آنچه بازیکنان و کادر فنی انجام دادند واقعاً جای تقدیر دارد و همه آنها نمره خوبی گرفتند. از روش فوتبال خودمان که بازی بلند است، نتیجه گرفتیم، اما برای برنده شدن فقط کمشانس بودیم. ایران در حالی سه گل در دور گروهی با اعلام آفساید مردود شد که میتوانست ۹ امتیازی شود. نقش ویایآر در این اتفاق را چطور ارزیابی میکنید؟ آمدن ویایآر کمک زیادی به داوری و رسیدن حق به حقدار کرده است. در ان بازی هم متاسافنهحق به حقدار رسید. اما تصور کنید همین اتفاق برعکس رخ داده بود و به سود ما بود. بله، ما میتوانستیم ۹ امتیازی باشیم، اما نتایجی که رقم خورده، حق را به حقدار رسانده است. اینکه مقابل نیوزیلند و مصر سزاوار برد بودیم، یک بحث دیگر است، اما نباید خودمان را سرزنش کنیم که چرا چند سانتیمتر در آفساید گل زدیم. ویایآر قانون است و باید آن را بپذیریم. اگر ایران صعود کند، حریف احتمالی سوئیس خواهد بود. این بازی را چطور ارزیابی میکنید؟ اگر صعود کنیم دیگر این بازی مثل بازی مرحله گروهی نخواهد بود، باید همان نگاه هجومی، شجاع و بیپروا در زمین پیاده شود. جلوی سوئیس مجبوریم به همان شکلی که جلوی بلژیک بازی کردیم، کار کنیم. امیدوارم آنجا اتفاقات خوب برای ایران رقم بخورد و بچهها با همان روحیه، کار بزرگ دیگری انجام دهند. در مورد سفر سخت تیم ملی به آمریکا و جو حاکم بر اردو، چه نظری دارید؟ واقعیت این است که رسیدن اعضای تیم به آمریکا با سختیهای زیادی همراه بود و به همه ما هم سخت گذشت. باید از این تیم تشکر کنیم که آنچه در توان داشتند را در زمین پیاده کردند. ما ایرانیها یک جاهایی کارهای عجیب میکنیم که ناشی از تعصب و غیرتمان است. این تیم دلش برای مردم میتپد و همین موضوع ارزشمند است. عملکرد امیر قلعهنویی در این سه بازی و مقایسه آن با دوران کیروش را چطور میبینید؟ ما درون ذهن سرمربی نیستیم و شرایط بازیکنان را از نزدیک نمیبینیم. آنچه درون زمین و از روی نیمکت دیده میشود با آنچه ما از تلویزیون میبینیم خیلی فرق میکند. باید به تفکر سرمربی احترام گذاشت. او بهترین تصمیمها را برای تیم ملی لحاظ کرده است. شاید در این سه بازی اشتباهاتی داشتیم، اما در جایگاهی قرار داریم که نشان میدهد خیلی بهتر از دوران کیروش نتیجه گرفتیم. همه اعضای تیم با قلبشان بازی کردند و این بزرگترین سرمایه ماست.