کریم باقری، بازیکن اسبق تیم ملی و پرسپولیس برخلاف اغلب اهالی فوتبال، با صراحت مدعی بود که قهرمانی هیچ کدام از تیمها در جام جهانی برایش اهمیتی ندارد! جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در حالی شروع شد که تیم ملی فوتبال کشورمان در آن حضور نداشت و همه چیز به تماشای مسابقات تیمهای صعودکننده محدود بود. در چنین شرایطی، کریم باقری ۳۱ خرداد سال ۱۳۸۹ و هنگامی که هنوز مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۰ به پایان نرسیده بود، مصاحبه جالبی با ما انجام داد که بدون هیچ توضیح اضافهای، نظر شما را به خلاصه حرفهایش جلب میکنیم: چند روز برای استراحت رفته بودم آمریکا و حالا دوباره برگشتهام. چند مسابقه از دیدارهای جام جهانی ۲۰۱۰ را دیدم ولی طرفدار هیچکدام از آنها نیستم و برایم مهم نیست که کدام تیم قهرمان میشود. اساسا در اغلب دوره های جام جهانی به هیچ تیم خارجی علاقه آنچنانی ندارم و برایم فرقی نمیکند کدامیک از آنها قهرمان بشوند. اصلا قهرمان شدن یک تیم در جام جهانی چه فرقی به حال من میکند؟