در حال به روزرسانی... آکسیوس به نقل از یک دیپلمات آمریکایی گفت: گفتگوهای تیمهای فنی ادامه خواهد یافت و احتمالاً برای پیگیری فعالیتهای خود در سوئیس باقی خواهند ماند. مذاکرات فنی ایران و آمریکا از امروز در سوئیس؛ غریب آبادی ریاست هیات ایران را برعهده دارد مذاکرات فنی ایران و آمریکا در مورد سازوکارهای اجرای یادداشت تفاهم اسلام آباد و تشکیل گروههای فنی مربوطه از امروز (دوشنبه) در سوئیس برگزار می شود. تحلیل دکتر مصطفی انتظاری هروی تحلیلگر سیاسی از مذاکرات دیروز سوئیس: عبور ایران از جنگهراسی و مذاکرهگریزی روایتی جالب از تحقیر هیئت آمریکایی در جریان مذاکرات دیروز سوئیس روایت امجد طه کارشناس اماراتی ضد ایران از مذاکرات دیروز/ صابرین نیوز دور اول مذاکرات بینالمللی در سوئیس با دستیابی به توافقات کلیدی در حوزههای امنیتی و اقتصادی به پایان رسید؛ نتایج این گفتگوها نشاندهنده ورود رسمی ایران به معادلات امنیتی لبنان از طریق تشکیل «واحد کنترل منازعه»، تثبیت سیادت کشور در تنگه هرمز با ایجاد خط تماس مستقیم، منوط شدن مذاکرات نهایی به اجرای شروط چهارگانه بند ۱۳، امضای تفاهمنامه آزادسازی اموال بلوکه شده با قطر و همچنین صدور اسناد ۶۰ روزه رفع تحریمهای نفتی و پتروشیمی توسط اوفاک (OFAC) است. دولتهای قطر و پاکستان با انتشار بیانیهای مشترک، از اختتام رسمی اجلاس دریاچۀ لوسرن در بورگناشتوک سوئیس خبر دادند؛ نشستی که به عنوان نخستین دور گفتوگوهای سطح عالی و گام اول کمیتۀ عالیرتبه با مشارکت جمهوری اسلامی ایران، ایالات متحدۀ آمریکا و طرفهای میانجی برگزار شد و خطوط کلیدی نقشۀ راه ۶۰ روزه، سازوکارهای رفع تنش در تنگۀ هرمز و توافقات مرتبط با لبنان را ترسیم کرد. گام نخست ایران و آمریکا پس از یک اجلاس فشرده انتشار تصویری از بیانیه مشترک دولت قطر و جمهوری اسلامی پاکستان، پرده از پایان یکی از مهمترین رخدادهای دیپلماتیک سال برداشت؛ پایانی بر اجلاس حساس دریاچه لوسرن که به عنوان نخستین نشست کمیته عالیرتبه با مشارکت مستقیم ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران شناخته میشود. با وجود پایان مذاکرات چهارجانبه، تبادل پیام میان هیات مذاکره کننده ایران و آمریکا از طریق طرفهای میانجی ادامه دارد. العربیه: هیئت ایرانی محل مذاکرات با آمریکا را به مقصد زوریخ ترک کرد رسانههای پاکستانی گزارش دادند شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، صبح چهارشنبه سوئیس را ترک خواهد کرد. - آکسیوس به نقل از یک دیپلمات آمریکایی: مذاکرات بین تیمهای فنی ادامه خواهد یافت و آنها احتمالاً برای ادامه کار خود در سوئیس باقی خواهند ماند. - ایرنا: ایران همچنان در محل مذاکرات سوئیس حضور دارد و رایزنیها میان طرفها و میانجیهای پاکستانی و قطری ادامه دارد. - الحدث به نقل از منابع آگاه: بیانیه مشترک آمریکا، قطر، پاکستان و ایران درباره مذاکرات تا دقایقی دیگر منتشر خواهد شد. - پرس تی وی: هیئت ایرانی پس از پایان یافتن مذاکرات چهارجانبه، محل مذاکرات را ترک کرد./ انتخاب وزیر خارجه ترکیه: اسرائیل آماده کارشکنی در تفاهمنامه آمریکا و ایران است وزیر خارجه ترکیه در عین حال که اعلام کرد مسائل فنی باقیمانده در تفاهمنامه اخیر امضا شده میان آمریکا و ایران ممکن است بهسرعت حل نشوند، هشدار داد که رژیم صهیونیستی میتواند در این روند کارشکنی کند. در حال تکمیل ...