خبرنگار شبکه المنار گزارش داد نظامیان صهیونیست به سمت شماری از اهالی شهرک حداثا در جنوب لبنان شلیک کردند در حالی که آنها برای دفن شماری از شهدا به همراهی ارتش لبنان به سمت قبرستان حرکت میکردند. به گزارش المنار، نظامیان صهیونیست همچنین به سمت نیروهای دفاع مدنی و شماری از شهروندان لبنانی به هنگام تلاش برای بیرون آوردن پیکر شهدا از زیر آوار در شهرک النبطیه الفوقا شلیک کردند. به گفته خبرنگار المنار، طی تیراندازی صهیونیستها در النبطیه فوقا یک شهروند لبنانی به شهادت رسیده و دو نفر دیگر زخمی شدند. به گفته این شبکه لبنانی، نظامیان صهیونیست همچنین در این منطقه به سمت بلدوزری که در تلاش برای آواربرداری بود، آتش گشودند. نظامیان صهیونیست در تداوم نقض آتشبس همچنین با پهپاد به شهرک کفرتبنیت در اطراف شهر مهم النبطیه حمله کردند. المنار همچنین گزارش داد که پهپادهای اسرائیلی بمبهای صوتی را در اطراف شهرک برعشیت و عیتا الجبل پرتاب کردند. این حملات اسرائیل به جنوب لبنان در حالی است که بر اساس یادداشت تفاهم آتشبس میان آمریکا و ایران باید درگیریها فورا و در همه جبههها از جمله لبنان متوقف شود. هیات مذاکرهکننده ایرانی طی گفتوگوها با طرف آمریکایی در سوئیس که با میانجیگری قطر و پاکستان انجام شد، توافق کردند که کمیتهای با مشارکت طرفهای مذکور برای نظارت بر توقف درگیریها در لبنان تشکیل دهند.