در حالی که دولت از افزایش اعتبار کالابرگ فقط برای دهکهای پایین خبر میدهد، انتقادها به خطاهای دهکبندی و محروم شدن برخی خانوارها از حمایتهای معیشتی قوت گرفت. به گزارش فارس، «با هزار زحمت ۲۰۰ میلیون تومان وام گرفتم تا بدهیها و اقساطم را پرداخت کنم، اما واریز و برداشت همین پول بهعنوان ۴۰۰ میلیون تومان گردش حساب ثبت شده و دهک درآمدی من را از ۳ به ۸ افزایش دادهاند.» این گلایه یکی از شهروندان معترض به نحوه دهکبندی خانوارهاست.درحالی که سال گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به تذکرات نمایندگان و محمدباقر قالیباف درباره ایرادات سازوکار دهکبندی، اعلام کرده بود که دهکها مبنای پرداخت کالابرگ نخواهند بود. اما در تازهترین اظهارنظرها، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که با وجود ضرورت افزایش اعتبار کالابرگ متناسب با تورم، محدودیت منابع مالی دولت مانع اجرای این طرح برای همه دهکها شده است. بر این اساس، افزایش اعتبار کالابرگ تنها برای دهکهای پایین درآمدی و خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی اعمال خواهد شد. این درحالی است که، میثم ظهوریان، عضو هیئترئیسه مجلس و دبیر کمیسیون اقتصادی، میگوید در دولت سناریوهای مختلفی از جمله افزایش ۲۵، ۵۰ و حتی ۱۰۰ درصدی اعتبار کالابرگ بررسی شده، اما سازمان برنامه و بودجه با اجرای آن موافقت نمیکند. درحالی که اگر منابع کالابرگ از محل مابهالتفاوت ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و نرخ حواله رسمی فعلی بانک مرکزی تأمین شود، امکان افزایش حدود ۳۰۰ هزار تومانی اعتبار کالابرگ برای تمام مردم وجود دارد.