معاون وزیر ارتباطات نوشت: «سامانههای Core Banking این بانکها و شرکتهای ارائهکننده خدمات به آنها اصلاً به اینترنت عمومی متصل نیستند. سایر سامانههایشان هم ایران اکسس هست.» معاون وزیر ارتباطات درباره شایعه اخیر پیرامون اختلالات بانکی توضیحاتی منتشر کرد. بهزاد اکبری، معاون وزیر ارتباطات با بازنشر پیامی در شبکه ایکس نوشت: «نسبت دادن اختلالات اخیر بانکی به بازگشایی اینترنت بینالملل بدون ارائه شواهد فنی، نتیجهگیری غیر قابلاتکا و غیرکارشناسانه است چرا که: ۱) سامانههای Core Banking این بانکها و شرکتهای ارائهکننده خدمات به آنها اصلاً به اینترنت عمومی متصل نیستند. سایر سامانههایشان هم ایران اکسس هست.» ۲) به طور متوسط روزانه حدود ۳۵۰ هزار رخداد امنیتی با منشأ شبکه داخلی و حدود ۲۵۰ هزار رخداد با منشأ اینترنت بینالملل ثبت میشود. ۳) در دوره محدودیتها نیز بیش از ۱۰ درصد کاربران همچنان به اینترنت بینالملل دسترسی داشتند. طرح ادعاهای فاقد پشتوانه فنی، کمکی به شناخت ریشه واقعی رخدادها و ارتقای امنیت کشور نخواهد کرد.» در پیام توییتری که معاون وزیر ارتباطات آن را بازنشر کرده، آمده است: «یکماه پیش، متخصصان امنیت_سایبری هشدار میدادند زیر حملات شدید هستیم اینترنت بینالملل را بازکنید، با روشهای بیخطری میتوان نیاز عموم به اینترنت بینالملل را تامین کرد. وزیر ارتباطات بجای توجه، به نصیحتکنندهها توهین کرد حالاکه مردم گرفتار شدهاند، کجاست بیاید جواب مردم را بدهد؟»