احمد طلاکش، نخستین رئیس فدراسیون دوچرخهسواری پس از پیروزی انقلاب اسلامی درگذشت. مرحوم حاج احمد طلاکش، «نخستین رئیس فدراسیون دوچرخهسواری ایران بعد از انقلاب اسلامی» بوده و در سالهای ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ ریاست فدراسیون را برعهده داشته است. وی از پیشگامان و خدمتگزاران این رشته ورزشی بودند و نقش ارزشمندی در توسعه دوچرخهسواری کشور ایفا کردند. مرحوم طلاکش، رئیس تربیت بدنی ارتش اصفهان نیز بوده و از پیشگامان توسعه این رشته در این استان نیز بوده است.