مس شهربابک با کسب پیروزی مقابل نیروی زمینی تهران توانست سهمیه حضور در لیگ برتر را بهدست آورد. به گزارش فوتبال ۳۶۰، هفته سیویکم لیگ دسته اول با ادامه رقابت نفسگیر در بالای جدول همراه شد؛ جایی که اگرچه صعود نساجی پیش از این هم قطعی شده بود، اما نتایج این هفته باز هم روی فضای کورس صعود اثر گذاشت. حالا هر بازی در جمع مدعیان، شکل یک فینال کوچک را پیدا کرده و تیمها میدانند کوچکترین لغزش میتواند معادلات هفتههای پایانی را عوض کند. نساجی که پیش از این بازی بلیت بازگشت به لیگ برتر را گرفته بود، در خانه مقابل نفت و گاز گچساران هم چهره یک تیم صعودکرده و آماده را نشان داد. شاگردان رضا عنایتی با نمایشی مسلط و کمنقص، ۳ بر صفر به پیروزی رسیدند تا یک برد دیگر به کارنامه این فصلشان اضافه شود. این مسابقه تأثیری در قطعی شدن صعود نساجی نداشت، اما بار دیگر نشان داد این تیم چرا خیلی زودتر از بقیه خودش را از کورس جدا کرد. برد مقابل نفت و گاز، بیش از هر چیز استمرار نساجی را به تصویر کشید؛ تیمی که در مقاطع مختلف فصل، کمتر از مدعیان دیگر نوسان داشت و توانست با ثبات، کیفیت فنی و مدیریت درست بازیها خودش را به مقصد برساند. نساجی حالا بدون فشار نتیجه، مسابقات باقیمانده را دنبال میکند و در مسیر کسب عنوان قهرمانی لیگ یک قدم بر میدارد که همین آرامش میتواند به این تیم کمک کند فصل را با اقتدار بیشتری به پایان برساند. در دیگر بازی مهم بالای جدول، مس شهر بابک یکی از حساسترین بردهای فصلش را به دست آورد. نارنجیهای شهربابک در تقابل با نیروی زمینی تهران تا آخرین لحظات برای رسیدن به گل برتری جنگیدند و درست در دقیقه «۵+۹۰» قفل مسابقه را شکستند تا سه امتیاز طلایی را از دل یک بازی بسته بیرون بکشند. برد در مسابقه امشب باعث شد تا مس شهربابک 61 امتیازی شود و این تیم بالاتر از صنعتنفت آبادان و سایپا تهران خودش را به لیگ برتر رساند و رویای خود را محقق کرد. آن چه کمی مسیها را میترساند مسئله بازگشت سه امتیازشان از طریق کمیته انضباطی است. نارنجیپوشان این خطر را با شکایت صنعت نفت احساس میکند که بار دیگر با کسر امتیاز روبرو شوند اما در شرایط کنونی صعودشان به لیگ برتر روی کاغذ مسجل شده است. در تعقیب دو تیم بالای جدول، صنعتنفت آبادان با ۵۱ امتیاز و سایپا با ۵۰ امتیاز همچنان چشم به ادامه کورس دوختهاند. با این حال، فعلاً صحنه اصلی در اختیار نساجیِ صعودکرده و مس شهر بابکی است که صعودش امشب قطعی شد. صنعتنفت برابر پالایش نفت بندرعباس متوقف شد و سایپا هم به فرد البرز باخت تا پارس جنوبی جم با گذر از نود ارومیه 48 امتیازی شود و به حضور در رتبه سوم جدول برای کسب سهمیه پلیآف بیش از پیش امیدوار شود. همچنین هوادار هم با کسب پیروزی مقابل داماشِ بحرانزده، 46 امتیازی شد و امیدهایش برای کسب سهمیه پلیآف بیشتر شد. در قعر جدول، داماش با شکست در مسابقه امروز، سقوطش به لیگ 2 قطعی شد و نود ارومیه، شهرداری نوشهر و کاراگستر شبستر کار سختی برای بقا دارند و از بین این 3 تیم احتمالا 2 تیمِ دیگر سقوط کننده به لیگ دسته دوم مشخص خواهند شد.