در حالی که ایالات متحده بخش مهمی از تسلیحات خود را در جنگ علیه ایران مصرف کرده، هماکنون دو غول خودروسازی این کشور به فرمان ترامپ خط تولیدشان را از خودرو به موشک تغییر میدهند. دونالد ترامپ امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت که دو غول خودروسازی آمریکا، جنرال موتورز و فورد، در حال آمادهسازی برای تغییر کاربری خطوط تولید بلااستفاده خود هستند و تاکنون توافقهایی برای تولید محصولات مرتبط با موشک منعقد کردهاند.ترامپ تصریح کرد: «ما در سراسر کشور کارخانههای زیادی میسازیم. آنها در حال مذاکره با جنرال موتورز و فورد هستند. تا جایی که میدانم، جنرال موتورز بسیار به این ابتکار علاقهمند است و میتواند چندین کارخانه را بازگشایی کند.»این اقدام در حالی صورت میگیرد که بر اساس گزارشها، پنتاگون در چارچوب تلاشی گسترده برای افزایش سریع تولید تسلیحات، با خودروسازان بزرگ وارد گفتوگو شده است.علیرغم گزارش رسانههای آمریکایی مبنی بر کمبود ذخایر تسلیحاتی آمریکا در پی جنگ این کشور علیه ایران، ترامپ مدعی شد «ما به اندازه کافی سلاح داریم، اما همواره میخواهیم اطمینان حاصل کنیم که ذخایر بزرگتری حفظ میکنیم.» نگرانی از کاهش ذخایر تسلیحاتی