نخستوزیر پاکستان با ابراز خوشبینی نسبت به روند مذاکرات برای پایان دادن به جنگ میان ایران و آمریکا، ابراز امیدواری کرد که گفتوگوهای جاری به نتایجی سازنده و تدوین سندی منجر شود که زمینهساز صلح، پیشرفت و رفاه در سطح جهانی باشد. به گزارش خبرآنلاین، شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان اعلام کرد که انتظار دارد مذاکرات جاری در سوئیس به میانجیگری اسلامآباد و دوحه برای پایان دادن به جنگ آمریکا و ایران، به «نتایج بسیار سازندهای» منتهی شود. به روایت ایسنا؛ وی که به همراه فیلد مارشال عاصم منیر، رئیس ارتش پاکستان هدایت تلاشهای دیپلماتیک با هدف مهار بحران و پیشبرد روند گفتوگوها را بر عهده داشته است، در سخنانی نسبت به موفقیت این مسیر ابراز امیدواری کرد. نخستوزیر پاکستان گفت: «واقعاً حضور در اینجا بسیار شگفتانگیز است و امیدواریم وقتی به خانههایمان برگردیم، سند فوقالعادهای در دست داشته باشیم که صلح، پیشرفت و رفاه را در سراسر جهان ارتقا دهد.» این اظهارات پس از آن بیان شد که سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی در شبکه ایکس در تشریح نتایج مذاکرات روز گذشته با میانجیگری پاکستان و قطر نوشت: «میانجیگری خستگیناپذیر پاکستان و قطر باعث پیشرفتهای بزرگی برای پایان دادن به جنگ در لبنان شد. همچنین تحریم صادرات نفت و پتروشیمی تعلیق شد، محاصره دریایی برداشته شد، برخی از داراییهای مسدود شده آزاد شدند و طرح بزرگ بازسازی و توسعه اقتصادی ایران اجرایی شد.»