دنیا پر از مکانهای اسرارآمیز و ترسناکی است که داستانهای عجیب، افسانههای محلی و اتفاقات غیرقابل توضیح درباره آنها گفته میشود. برخی از این مکانها به خاطر حوادث تلخ تاریخی و بعضی دیگر به دلیل روایتهای ماورایی شهرت پیدا کردهاند. در ادامه با ترسناکترین مکانهای دنیا آشنا میشویم. جنگل آئوکیگاهارا – ژاپن این جنگل که در دامنه کوه فوجی قرار دارد، به «جنگل خودکشی» معروف است. سکوت سنگین، مسیرهای پیچیده و داستانهای تلخ باعث شده این مکان یکی از ترسناکترین نقاط جهان شناخته شود. این جنگل با مساحت تقریبی معادل ۳۵ کیلومتر مربع (۱۴ مایل مربع)، کمتر از ۱۰۰ مایل در غرب توکیو واقع است. این جنگل دارای تاریخچهای مرتبط با شیاطین است و به عنوان خانه یورهای: ارواح مردگان در اسطورهشناسی ژاپنی شهرت دارد و به مکانی به شدت متداول برای خودکشی مبدل شده است، از این رو آئوکیگاهارا به عنوان دومین مکان محبوب دنیا برای خودکشی بهشمار میرود. از سال ۱۹۵۰، بسیاری از تاجران ژاپنی وارد جنگل شدهاند و حداقل ۵۰۰ نفر از آنها بازنگشتهاند، و این آمار هر سال بین ۱۰ تا ۲۰ نفر در حال افزایش است (۷۸ نفر در سال ۲۰۰۲، ۱۰۵ نفر در سال ۲۰۰۳، ۱۰۸ نفر سال ۲۰۰۴ و ۵۴ نفر در سال ۲۰۱۰) به همین دلیل پلیس نشانههایی به زبانهای ژاپنی و انگلیسی برای جلوگیری از خودکشیها با مضمون «زندگی هدیهای گرانبها از طرف پدر و مادر شماست»، «یکبار دیگر به پدر و مادر، خواهر و برادر، همسر و فرزندان خود بیندیشید» یا «لطفاً قبل از اینکه تصمیم به خودکشی بگیرید با پلیس مشورت کنید!» در سراسر جنگل و بر روی درختان قرار میدهند. جزیره عروسکها – مکزیک در نزدیکی مکزیکوسیتی جزیرهای وجود دارد که پر از عروسکهای کهنه و آویزان از درختان است. گفته میشود صاحب این جزیره برای آرام کردن روح یک دختر غرقشده این عروسکها را جمعآوری کرده بود. داستان شکلگیری این جزیره به افسانهها بازمیگردد. براساس مطالعاتی درباره این افسانه حدود پنجاه سال پیش دختربچهای در نزدیکی این جزیره غرق میشود و جسد او را فردی به نام جولیان پیدا میکند. زمانی که جولیان جسد دختربچه را پیدا میکند، عروسک او نیز همراهش بوده است. جولیان که فردی مذهبی بود، اعتقاد داشت شیطان روح دختربچه را آزار میدهد؛ به همین دلیل عروسک دختربچه را پاره و به درخت آویزان کرد تا روح شیطانی که سبب آزار دختربچه میشد در عروسک رسوخ کند و کاری با دختربچه نداشته باشد. اما اگر عکسهایی از این جزیره را دیده باشید متوجه خواهید شد که فقط یک عروسک در این جزیره نیست و تعداد زیادی عروسک از درختان آویزان شدهاند. درواقع جولیان با جمعآوری عروسکها از آبهای اطراف و آویزان کردن آنها به درختان میخواست به دختربچه اطمینان دهد که دیگر شیطان روح او را آزرده نخواهد کرد. همین امر سبب شد تعداد عروسکهای آویزانشده از درختان بیشتر شود. یکی از دلایل نامگذاری این جزیره نیز همین افسانه جولیان است. جزیره پووگلیا – ایتالیا این جزیره کوچک در نزدیکی ونیز زمانی محل قرنطینه بیماران طاعون بوده است. بعدها نیز از آن به عنوان بیمارستان روانی استفاده شد و به همین دلیل شهرتی ترسناک پیدا کرده است. جزیره کوچک پوگلیا در سال ۱۷۷۶ تحت نظارت «اداره سلامت و درمان عمومی» (jurisdiction of the Magistrato alla Sanità) ایتالیا قرار گرفت و همانند یک ایستگاه بازرسی، افرادی که از طریق کشتی خواهان ورود به ونیز بودند، ابتدا در این جزیره توقف میکردند و سلامت آنها بررسی میشد و در صورت مشکوک بودن به طاعون بستری میشدند. این روند ادامه داشت تا اینکه حدودا ۲ دهه بعدتر، در سال ۱۷۹۳ دو کشتی که حامل تعدادی مبتلا به بیماری طاعون بودند به این جزیره منتقل شدند و پوگلیا موقتا به یک مرکز بستری بیماران طاعونی تبدیل شد. در ایتالیا به مناطقی که بیماران در آن بستری و قرنطینه میشدند لازارتو (lazaretto) میگفتند و طولی نکشید که در سال ۱۸۰۵ پوگلیا از یک لازاراتوی موقت به یک لازارتوی دائمی تبدیل شد و صدها هزار بیمار در آن بستری شدند. تا سالهای ۱۸۱۴ تا ۱۹۲۲ جزیره پوگلیا به منطقهای تبدیل شده بود که هر کسی کوچکترین علائم بیماری از خود نشان میداد به آن تبعید میشد و رقم بالایی از انسانهایی که حتی دچار طاعون نیز نشده بودند با ورود به پوگلیا دیگر موفق به خروج از آن نشدند. گفته میشود حدود ۱۶۰ هزار نفر در این جزیره، در گودالهای بزرگی که به عنوان گورستانهای جمعی به کار میرفت دفن شدند یا سوزانده شدند. این رقم برای این جزیره کوچک آنقدر زیاد بود که گفته میشود هماکنون ۵۰ درصد از خاک این از خاکستر و جنازه تجزیه شده ایتالیاییها تشکیل شده است. اگر باری دیگر به زمان سفر کنیم و نگاهی به اتفاقات سالهای۱۹۲۲ تا ۱۹۶۸ بیندازیم، متوجه تیمارستانی میشویم که در آن ساخته شده بود. در واقع پس از اتمام همهگیری طاعون، یک تیمارستان بزرگ برای نگهداری بیماران روانی ساخته میشود. مهمترین اتفاقات غیر منتظرهای که از این تیمارستان درز پیدا کرده است مربوط به پزشک دیوانهای میشود که روی بیماران خود شکنجه و آزمایشات غیر قابل تحملی را پیاده میکرد و منجر به قتل بسیاری از بیماران خود شده بود. پزشکی که در نهایت به دلیل آزار و اذیت ارواح دست به خودکشی میزند و خود را از بالاترین ساختمان این جزیره (bell tower) به پایین پرتاب میکند. البته عدهای نیز میگویند که شخصی که خود را از ساختمان به پایین پرتاب کرد یک پزشک دیگر بود. به هر حال گذشته تاریک این مکان تا پیش از قرن ۲۱ آنقدر بر افکار عمومی تاثیر گذاشته بود که هرکسی شهامت ورود به این جزیره را پیدا نمیکرد. از این رو دولت ایتالیا تصمیم به مزایده گذاشتن جزیره پوگلیا میکند تا سرمایهگذاران تیمارستان را به یک هتل بزرگ تبدیل کنند. هرچند کماکان این جزیره خصوصی نشده و به عنوان یک مکان دولتی که ورود به آن غیر قانونی است شناخته میشود. هتل استنلی – آمریکا این هتل در ایالت کلرادو الهامبخ