معاون رئیسجمهور آمریکا و وزیر خارجه این کشور، در تماس با رئیسجمهور لبنان، از تشکیل کمیتهای از سوی آمریکا، لبنان و جمهوری اسلامی ایران برای تثبیت آتشبس در لبنان خبر داد. به گزارش تجارت نیوز، جوزف عون رئیس جمهور لبنان بعد از ظهر امروز سه شنبه تماسی تلفنی از سوی جی دی ونس معاون رئیس جمهور آمریکا و مارکو روبیو وزیر خارجه این کشور دریافت کرد. براساس بیانیه ریاست جمهوری لبنان، آنها آخرین تحولات مرتبط با وضعیت لبنان و وضعیت پس از مذاکرات سوئیس را بررسی کردند. ونس و روبیو بر حمایت آمریکا از مواضع رئیس جمهور و دولت لبنان برای گسترش حاکمیت مشروع حکومت و تقویت حاکمیت ملی بر سراسر اراضیی از طریق ارتش و نیروهای امنیتی و توانمندسازی آن برای پایبندی به تعهدات در این زمینه تاکید کردند. دو طرف بر پیگیری اجرای توافقات در مذاکرات سوئیس از جمله تشکیل کمیتهای از سوی آمریکا، لبنان و جمهوری اسلامی ایران برای تثبیت آتش بس در لبنان و نظارت بر اجرای اقدامات مرتبط تاکید کردند. معاون رئیس جمهور آمریکا و وزیر خارجه این کشور اشاره کردند که مسائل مرتبط با فعالیت کمیته مذکور و شیوه تشکیل آن در دست بررسی است. عون از ونس و روبیو بابت آنچه اهتمام آمریکا به لبنان با هدف پایان جنگ و تقویت حاکمیت حکومت لبنان و استقلال تصمیم این کشور خواند، قدردانی کرد. منبع: ایسنا