ریاست جمهوری لبنان خبر داده که ونس و روبیو بر پیگیری نتایج و دستاوردهای نشست سوئیس و تشکیل یک کارگروه مشترک آمریکایی، لبنانی و ایرانی برای تثبیت آتشبس تأکید کردند. به گزارش انتخاب، ریاستجمهوری لبنان اعلام کرد: جیدی ونس، معاون رئیسجمهور آمریکا، و مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، به رئیسجمهور جوزف عون تأکید کردند که از رویکردهای دولت لبنان در زمینه گسترش حاکمیت و اقتدار دولت بر سراسر خاک این کشور حمایت میکنند. بنا بر این گزارش، ونس و روبیو همچنین بر پیگیری نتایج و دستاوردهای نشست سوئیس و تشکیل یک کارگروه مشترک آمریکایی، لبنانی و ایرانی برای تثبیت آتشبس تأکید کردند. آنها خاطرنشان کردند که ترتیبات مربوط به حوزۀ اختیارات این کمیته و نحوۀ تشکیل آن در دست بررسی است. ریاستجمهوری لبنان افزود: عون از معاون رئیسجمهور و وزیر خارجه ایالات متحده بهخاطر توجهی که ایالات متحده به لبنان معطوف داشته است، با هدف پایان دادن به جنگ، تقویت حاکمیت دولت لبنان و حفظ استقلال تصمیمگیری آن بهعنوان تنها نهاد مسئول حفظ حاکمیت ملی، کرامت مردم لبنان و امنیت و ایمنی آنان، تشکر کرد.