فرمانده کل سپاه در دفاع مقدس هشت ساله در مصاحبه با شبکه نیوزنیشن آمریکا هشدار داد:اگر دشمن خطایی کند جنگ بعدی دیگر مانند جنگ تحمیلی سوم نخواهد بود. به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر محسن رضایی، فرمانده کل سپاه در دفاع مقدس هشت ساله در مصاحبه با شبکه نیوزنیشن آمریکا هشدار داد که اگر دشمن خطایی کند جنگ بعدی دیگر مانند جنگ ۴۰ روزه نخواهد بود و مطمئن باشید ما توانایی های جدیدی را به صحنه می آوریم و آقای ترامپ بداند که اینبار تلفات انسانی وسیعی خواهد داد. سرلشکر محسن رضایی با بیان اینکه من شنیدهام که مخاطبان نیوز نیشن، خانوادههای آمریکایی هستند، اظهار داشت: میخواهیم این سوال بپرسم که این تعداد زیاد کودک در ایران در غزه و لبنان به چه جرمی به شهادت رسیدند؟ وی با اشاره به تصاویری از کودکان میناب گفت: این تصاویر کودکان مظلومیست که در مدرسه در حال درس خوندن بودند به شهادت رسیدند. آیا واقعا ملت آمریکا خواهان چنین فاجعه بزرگ انسانی هستند؟ وی در پاسخ به این سوال که "از نگاه شما مهمترین دستاورد مذاکرات سوییس چه بود؟" گفت: تیم مذاکره کننده ایران خیلی با جدیت و با سرعت وارد مذاکره شد ولی متاسفانه تیم مذاکره کننده آمریکا در حالی که اسرائیل بند اول این تفاهم نامه ای که امضا شده بود را نقض کرده بود وارد مذاکره شد و در طول مذاکره هم ترامپ همچنان با همون لحن دوران جنگ، ایران را تهدید کرد، با این وجود تیم مذاکره کننده ما مذاکرات را ادامه دادند اما در تیم مذاکره کننده آمریکا جدیتی در ادامه مذاکرات نمیبینیم. دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پاسخ به این سوال که "با توجه به اظهارات مذاکره کنندگان ایرانی، آیا ایران احساس می کند که مواضعش به طور شفاف توسط ایالات متحده شنیده و درک می شود؟" تشریح کرد: این یکی از مشکلات جدی چهل و هفت سال گذشته ما با دولت های آمریکاست؛ دولت های آمریکا هیچ گاه تلاش نکردند که دقیقا مواضع ایران را بشنوند و بفهمند و باور کنند لذا همیشه تحت تاثیر القائات سازمان های جاسوسی اسرائیل یا کسانی که از ایران ناراضی اند، بودهاند و این بزرگترین مشکلیست که بین ایران و آمریکا همیشه وجود داشته است. وی ادامه داد: دولتمردان آمریکا ایران را درک نمی کنند و مهم تر اینکه باور نمی کنند و مثلا در همین جنگهای اخیر اگر آنها مواضع ایران را باور می کردند قاعدتا نباید جنگ دوازده روزه و نه جنگ چهل روزه را شروع می کردند. سرلشکر محسن رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "معاون رئیس جمهور آمریکا گفته است که امیدوارم آمریکا و ایران بتوانند فصل جدیدی را آغاز کنند، از نگاه تهران این موضع تا چه اندازه واقع بینانه است؟" بیان داشت: این اولین بار نیست که دولتی از طرف آمریکا چنین اظهار نظری میکند. بار نخست آقای ریگان با فرستادن مشاور امنیت خود، آقای مک فالن به ایران به دنبال این تحول در ارتباط بود که خیلی زود اسرائیلی ها ماجرا را تبدیل به یک بحران علیه ریگان کردند. بعد از او دومین نفری که تلاش کرد آقای کلینتون بود که ناموفق بود و سومین فرد آقای اوباما بود که دو نامه برای مقام معظم رهبری شهید نوشتند اما با دخالت در امور داخلی ایران، این اقدام نیز موفق نبود، بنابراین ما این توانایی را در آمریکا نمیبینیم مگر زمانی که آمریکا از اسرائیل مستقل شود؛ آمریکا تا زمانی که استقلال سیاست خارجی خود را از اسرائیل پیدا نکند بعید است بتواند در این خصوص اقدام جدی انجام دهد ضمن اینکه هر روز فاصله ها بیشتر شده است. وی به این سوال که "برای اینکه ایران به این نتیجه برسد که دستیابی به یک توافق پایدار ممکن خواهد بود؛ چه مسائل مشخصی باید حل و فصل شود؟" پاسخ داد: اولین مسئله این است که دولت آمریکا حقوق ملت ما را بپذیرد، یعنی دولت آمریکا باید قبول کند که ملت ایران دارای حقوقی است و در چارچوب قوانین بین المللی حرکت می کند و روابطش در چارچوب قوانین بین المللی است. مثلا در رابطه با مسئله هسته ای ما در چارچوب معاهده ان پی تی عمل می کنیم بنابراین نباید مزاحم ما بشوند و این برای ما قابل قبول نیست. موضوع بعد تحریم های اقتصادی است، بیش از بیست سال است که دولت های آمریکا ما را بیدلیل بدون اینکه تهدیدی علیه آنها باشد. مسئله سوم مدیریت ما بر تنگه هرمز است که متعلق به خود ماست و نکته دیگر اموال بلوکه شده است. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سوالی مبنی بر اینکه "در شرایط کنونی، احتمال دستیابی به یک توافق نهایی رو چقدر می دانید؟" پاسخ داد: ما هنوز تغییرات جدی در رفتار آقای ترامپ و تیم ایشان نمیبینیم و احساس می کنیم آنها بدنبال خرید زمان هستند. آنها می خواهند مسائل داخلی آمریکا مانند تورم و نرخ بهره بانکی قابل مدیریت شود، مسابقات فوتبال و سپس انتخابات را برگزار کنند. ما هنوز یک اقدام جدی و نقطه تحولی در رفتار آمریکا نمی بینیم بنابراین زیاد امیدی به اینکه این توافق صورت بگیرد نداریم. سرلشکر محسن رضایی در پاسخ به این سوال که "در حال حاضر چه اقدامی از سوی اسرائیل و ایالات متحده از نگاه ایران یک خط قرمز غیرقابل قبول محسوب میشود؟" هشدار داد: اگر کوچکترین تهدیدی علیه ایران چه توسط آمریکا و چه توسط اسرائیل صورت بگیرد، همانطور که در جنگ رمضان توانایی های جدیدی را رونمایی کردیم و جنگندهها و پهپادهای دشمن را سرنگون کردیم و از طرف دیگر نشان دادیم که با تمام توان آمادگی ادامه نبرد را داریم، هشدار میدهیم که جنگ بعد دیگر مانند جنگ ۴۰ روزه نخواهد بود و مطمئن باشید ما توانایی های جدیدی را به صحنه می آوریم و آقای ترامپ بداند که اینبار تلفات انسانی وسیعی خواهد داد. وی در پاسخ به سوال خبرنگار نیوز نیشن مبنی بر اینکه "مقامات ایرانی درباره مدیریت آینده تنگه هرمز با عمان گفتگو کردند این موضوع در عمل چگونه خواهد بود؟ آیا شامل دریافت عوارض عبور یا شرایط جدیدی برای کشتی های عبوری خواهد بود؟" گفت: تنگه هرمز هیچ ارتباطی با دولت آمریکا ندارد و مربوط به دو کشور منطقه ای است و همه دنیا از