ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکاییها با سه هدف شوم تسلیم، تجزیه و براندازی به جنگ با ایران آمدند. به گزارش همشهری آنلاین، عزیزی در بزرگداشت شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر بیان کرد: آمریکاییها نهم اسفند ۱۴۰۴ با اهدافی سه گانه؛ تسلیم، تجزیه و براندازی نبردی را علیه ملت بزرگ و عزیز و غیور ایران آغاز کردند. وی ادامه داد: آمریکاییها واقعاً با اراده به منظور تسلیم، تجزیه و براندازی این جنگ را شروع کردند. نمونه بارز و برجسته آن بعد از اقدامات شرارت بارشان در میناب و لامرد و در اقصی نقاط ایران اسلامی و از همه مهمتر شهادت رهبر شهید ما در این اهداف سه گانه شکل گرفته بود.