یک فعال سیاسی اصولگرا در خصوص علل فشار تندروها برای بازگشایی مجلس اظهار داشت: تندروهای مجلس به نحوی پیرو لیاخوف هستند و میخواهند مجلس را به توپ ببندند. جماعت تندرو پایداریچی میخواهند از تریبون مجلس برای مطامع جناحی خود استفاده کنند مانند آنچه آقای نبویان انجام داد. محمد مهاجری گفت: گلهمند از اکثریت نمایندگان مجلس هستم که حاضر نیستند از ظرفیت خود برای تاثیرگذاری و ساکت کردن تندروها استفاده کنند. وی گفت:کمترین حسن نیتی در این نمایندگان تندرو که میخواهند مجلس باز شود نمیبینم و اینها دنبال این هستند که فتنه جدیدی درست کنند. اکثریت نمایندگان هم در مقابل افرادی که به آنها رای دادند جدیتی ندارند که بخواهند حرف آنها را بازگو کنند. این انتقاد جدی به اکثریت وارد است که چرا در مقابل اقلیتی که مخالف منافع ملی است حرف نمیزند. آنها حتی اگر مجلس هم در این شرایط باز شود که من اصلا صلاح نمیدانم باید رودربایستی را کنار بگذارند و اجازه ندهند اقلیت باعث بدنام شدن اکثریت شوند و یک کارنامه منفی از مجلس دوازدهم به جا بماند. متاسفانه مجلس دوازدهم یکی از بیخاصیتترین مجالس به لحاظ کارنامه مثبت است و تقریبا میشود گفت هیچ کار بدردبخوری انجام نداده است و فقط به دنبال هیاهو و جنجال بوده است. قوانینی مثل قانون حجاب و طرح صیانت نشان دهنده این است که این مجلس به معنای آن چیزی که عصاره فضایل ملت باشد نیست و در راس امور قرار ندارد.