حوزه/ رئیس قوه قضائیه گفت: ملت ایران پیرو مکتب نورانی و نجاتبخش حسین(ع) است و همین مسیرِمبارزه با استکبار را ادامه میدهد؛ ملت ما به تأسی از امامین انقلاب، به وعدههای الهی اطمینان دارد و یقین دارد که اگر مقدر باشد، به اراده الهی، تجهیزات دشمن متجاوز، در گِل گیر میکند و معجزه رخ میدهد. به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای و مسئولان عالی قوه قضاییه امروز سهشنبه(۲ تیر) همزمان با هفته قوه قضائیه، با حضور در حرم مطهر امام خمینی(س) با آرمانهای معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. حجتالاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژهای، طی سخنانی در این مراسم، ضمن تسلیت و تعزیت ایام عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(س) و امام شهیدمان، خامنهای(ره) و شهید بهشتی، معمار دستگاه قضا و به طور کلی همه شهدای انقلاب اسلامی و سه دفاع مقدس در برابر دشمنان متجاوز گفت: امام خمینی(س) از برجستهترین درسآموختگان مکتب امام حسین(ع) بودند. رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: ایشان چون مشی حسینی داشتند، در مسیر مبارزه با مستکبران داخلی و خارجی، حتی یک لحظه هم نترسیدند و یک لحظه هم ناامید نشدند و یک لحظه هم نسبت به وعدههای الهی، تردید نکردند. خلف صالح ایشان، امام شهیدمان، خامنهای(ره) نیز همینگونه بودند؛ گاهی بواسطه توطئهها و تهدیدات دشمن، در داخل کشور اضطراب و ترس ایجاد میشد، اما امام شهیدمان که درسآموختهی ممتاز مکتب اباعبدالله الحسین(ع) بودند، با یک سخنرانی و با یک تعبیر کوتاه، دشمن را تحقیر میکردند و آرامش و سکینه را به جامعه تزریق میفرمودند. وی در ادامه با اشاره به شکسته شدن هر چه بیشتر هیمنهی آمریکای جنایتکار توسط ملت ولایتمدار ایران اسلامی، گفت: دشمن طی یک سال اخیر، دو جنگ تحمیلی و یک شبه کودتا را به کشور ما تحمیل کرد و هدف و غرضش نیز، فروپاشی ایران اسلامی و یا متوقف کردن و منزوی کردن کشور ما بود؛ لکن به هیچکدام از این اهداف و اغراض شوم نائل نیامد. دشمن به لحاظ مادی، همه محاسبات را به درستی انجام داده بود و در قالب شیطانی، بسیار خوب نقشهکشی کرده بود، اما مقهور اراده و عزم ملتِ مقاوم و حسینی و ولایتمدار ایران اسلامی شد. رئیس عدلیه، مؤلفه اصلی اقتدار ایران اسلامی را مردم مبعوثشده و حاضر در صحنه دانست و ادامه داد: البته کتمان نمیکنیم که دشمن طی یک سال اخیر، به ما آسیب وارد کرد و برترین و ارزندهترین شخصیتهای کشور و در رأس آنان، امام شهیدمان را از ما گرفت؛ من همیشه در ذهنم این خَلجان و تلاطم وجود داشت که اگر رهبری معظم انقلاب نباشند، ما چه کنیم!؟ دشمن در جنگ تحمیلی اخیر، رهبر عزیزتر از جانمان که حقیقتاً یک موهبت الهی بود را از ما گرفت؛ لکن آثار خون مطهر ایشان و همه شهدای این دو جنگ تحمیلی، سبب بعثت مردم شد؛ امروز ملت مبعوثشدهی ایران اسلامی، مؤلفهی اصلی اقتدار ما در رویارویی با دشمن آمریکایی – صهیونی هستند. وی یادآور شد: مردم مبعوثشدهی ما حدود ۴ ماه است که علیرغم همهی گرفتاریها و مشکلات معیشتی، خیابانها را در حمایت از رهبرشان و رزمندگانشان تسخیر کردهاند؛ مردمی که از روز اول جنگ، در زیر بمباران و بدون ترس از جنایتگریهای دشمن نابکار، به خیابانها آمدند و هنوز سنگر خیابان را رها نکردهاند؛ این مردم حقیقتاً در ولایتمداری و در میهندوستی، رشکبرانگیز هستند. حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای، حفظ و تحکیم وحدت ملی را یک وظیفهی همگانی دانست و اظهار داشت: همه ما موظف هستیم که از این وحدت ملی تقویتشده و به اوج رسیده، پاسداری کنیم؛ نکند خدایناکرده این ملت مبعوثشده و متحد را ناامید کنیم! نکند وحدتشکنی کنیم! نکند آب به آسیاب دشمن بریزیم! باید بسیار مراقب باشیم! رئیس قوه قضائیه با اشاره به مقوله راضی بودن به مقدرات الهی و تسلیم در برابر آن، گفت: ملت ایران پیرو مکتب نورانی و نجاتبخش حسین(ع) است و همین مسیرِمبارزه با استکبار را ادامه میدهد؛ ملت ما به تأسی از امامین انقلاب، به وعدههای الهی اطمینان دارد و یقین دارد که اگر مقدر باشد، به اراده الهی، تجهیزات دشمن متجاوز، در گِل گیر میکند و معجزه رخ میدهد و نیز چنانچه تقدیر الهی بهگونهای دیگر حکم کند، عاشورا پیش میآید؛ در هر صورت، مهم آن است که به تبعیت و اقتدا از مولایمان و سرورمان حسین بن علی(ع) به مقام رضا نائل شویم و تحت هر شرایطی، راضی به رضای حضرت حق باشیم. شایان ذکر است، حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای به همراه اعضای شورایعالی قوه قضائیه پس از حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل، در آستانه سالگرد شهادت شهیدمظلوم آیتالله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای امام امت (ره) در قطعه ۷۲ بهشت زهرا (س) بر مزار این شهیدان حضور یافته و جهت شادی روح به خونخفتگان انقلاب اسلامی فاتحهای قرائت کردند و از خداوند متعال برای آنان علو درجه و مقام را خواستار شدند. رئیس قوه قضائیه سپس با حضور بر مزار شهدای جنگ تحمیلی رمضان و جنگ تحمیلی ۱۲ روزه از جمله شهدای حمله جنایتکارانه به زندان اوین، برای ارواح طیبهی این شهدا علو درجات را مسألت کرد. حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای در ادامه، بر مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین فرماندهان شهید کشورمان نیز حضور یافت و ضمن قرائت فاتحه، به ارواح مطهر این شهدای والامقام ادای احترام کرد. شهیدان سرافراز هشت سال دفاع مقدس از جمله «مصطفی چمران»، «محمد بروجردی»، «ابراهیم همت»، «مهدی زینالدین»، «حسن باقری»، «رضا چراغی» و همچنین فرماندهان شهیدِجنگهای تحمیلی ۱۲ روزه و رمضان از جمله «محمد باقری»، «محمدحسن محققی»، «غلامرضا محرابی»، «مهدی ربانی» و «جمشید اسحاقی»، شهدایی بودند که رئیس قوه قضائیه بر مزار آنها حضور پیدا کرد و از درگاه پروردگار متعال، علو درجه و مقام را برای آنان خواستار شد.