محسن رضایی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، آمریکا را به نقض برخی مفاد تفاهمنامه متهم کرد و هشدار داد هرگونه نقض تعهدات با پاسخ سریع و کوبنده مواجه خواهد شد. به گزارش همشهری آنلاین، محسن رضایی در پیامی که در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، مدعی شد آمریکا با حمایت از «نیروی نیابتی خود در منطقه» بند اول تفاهمنامه را نقض کرده است. وی همچنین با اشاره به تحولات تنگه هرمز، آمریکا را به نقض بند پنجم این تفاهمنامه متهم کرد و گفت واشنگتن با ادامه تنشآفرینی در این آبراه راهبردی، از تعهدات خود عدول کرده است. رضایی در ادامه تأکید کرد: «پاسخ نقض هر بند از تفاهمنامه، سریع و کوبنده خواهد بود.»