خبرنگار الجزیره میگوید وزارت خزانهداری آمریکا معافیتهای ۶۰ روزه برای نفت ایران صادر کرده است. رویداد۲۴| نورالدین الدغیر، خبرنگار الجزیره در تهران در مورد نتایج مذاکرات سوئیس گزارش داد: سازوکاری نظارتی درباره لبنان با نام «واحد نظارت بر درگیری» با حضور لبنان، واشنگتن، قطر و ایران ایجاد شد. وی افزود: به منظور تضمین بازگشایی تدریجی تنگهٔ هرمز، مقرر شد خط ارتباطی مستقیم (خط داغ) برای مواقع بروز هرگونه مشکل ایجاد شود. یادداشت تفاهم میان ایران و قطر دربارهٔ اجرای آزادسازی داراییهای بلوکهشدهٔ ایران امضا شد. او ادامه داد: وزارت خزانهداری آمریکا (OFAC) معافیتهای ۶۰ روزه برای نفت و پتروشیمی صادر کرد. سه کمیته (هستهای، تحریمها و نظارت) برای مذاکرات ۶۰ روزه تشکیل شد. منبع: اعتماد آنلاین خبر های مرتبط