نخستوزیر پاکستان پس از برگزاری مذاکرات چهارجانبه بورگن اشتوک پیرامون اجرایی کردن تعهدات یادداشت تفاهم تهران-واشنگتن، امروز در پیامی اعلام کرد که این مذاکرات در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد و پیشرفتهای امیدوارکنندهای به همراه داشت. شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان امروز -دوشنبه-در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «الحمدلله، نخستین نشست کمیته عالی در چارچوب یادداشت تفاهم اسلامآباد در بورگن اشتوک سوئیس با موفقیت به پایان رسید. مذاکرات در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد و پیشرفتهای امیدوارکنندهای به همراه داشت.» شهباز شریف «توافق بر سر نقشه راهی برای دستیابی به توافق نهایی ظرف ۶۰ روز، تشکیل کمیته عالی برای نظارت سیاسی و آغاز گفتوگوهای فنی بیشتر» را به عنوان پیشرفتهای حاصلشده در این مذاکرات برشمرد. او «از رهبری هر دو کشور ایران و ایالات متحده آمریکا برای تعهد مستمرشان نسبت به تعامل سازنده تقدیر کرده و از تمامی کشورهای برادر و دوست برای حمایت ارزشمندشان در پیشبرد این روند تاریخی» تشکر کرد.