معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا در مورد کنترل تنگه هرمز توسط ایران توضیحاتی را ارائه کرد. باشگاه خبرنگاران جوان - آموس هاکستین، معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا در امور منابع انرژی گفت: ایران آشکارا در حال اعمال کنترل خود بر این تنگه است و این یک پیروزی بزرگ برای تهران در این جنگ محسوب میشود. ایران اکنون باور دارد توانسته است در برابر جنگی با اسرائیل و آمریکا مقاومت کند و نهتنها زنده بماند، بلکه در آن پیروز شود و این مسئله، برای آینده ما یک مشکل بسیار بزرگ است.