یک مالک خودروی آئودی برای غیرفعال کردن اعلانهای مداوم سیستم نرمافزاری خودروی خود، ملزم به پرداخت ۱۱۵ دلار هزینه به نمایندگی شد. بهگزارش تاپ اسپید، این رویداد زمانی رخ داد که مالک یک خودروی جدید آئودی با ارسال مداوم اعلانهای ناخواسته مواجه شد. از آنجا که امکان غیرفعال کردن این اعلانها از طریق منوهای داخلی خودرو وجود نداشت، او به نمایندگی مراجعه کرد. نمایندگی آئودی برای انجام این تغییر نرمافزاری که توسط تکنسین در سیستم مرکزی اعمال میشود، مبلغ ۱۱۵ دلار مطالبه کرد. این مالک خودرو در واکنش به این اقدام، آن را «یک کلاهبرداری» توصیف کرد که بازتاب گستردهای در شبکههای اجتماعی داشت. این مورد نشاندهنده روندی رو به رشد در صنعت خودرو است که در آن خودروسازان، تنظیمات نرمافزاری را به جای ویژگیهای استاندارد، به عنوان خدمات قابل پرداخت در نظر میگیرند. پیش از این نیز شرکتهایی مانند بیامو برای فعالسازی گرمکن صندلیها و جنرال موتورز برای دسترسی به برخی خدمات، مدلهای اشتراکی یا هزینههای جانبی را معرفی کرده بودند. در این ساختار، نمایندگیها به عنوان واسطه عمل کرده و هزینه نیروی کار را برای دسترسی به سیستمهایی که مالک خودرو اجازه تغییر آنها را ندارد، دریافت میکنند. این وضعیت باعث شده است تا خریداران خودروهای مدرن با چالشهای جدیدی در زمینه مالکیت کامل بر نرمافزارهای خودروی خود مواجه شوند. آیا شما نیز با محدودیتهای نرمافزاری در خودروهای جدید مواجه شدهاید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.