در دوره قاجار نخستین دستگاههای دوربین عکاسی از کشورهای روسیه و انگلیس را وارد میکنند نخستین عکسبرداری در ایران انجام میشود و این چنین عکاسی راه به مناسبات و اتفاقات تهران پیدا میکند. به گزارش خبرفوری، در دوره ناصر الدین شاه نخستین دستگاههای دوربین عکاسی از کشورهای روسیه و انگلیس را وارد میکنند نخستین عکسبرداری در ایران انجام میشود و این چنین عکاسی راه به مناسبات و اتفاقات تهران پیدا میکند. او حدود ۲۰۰ سال پیش نخستین عکسها را از عزاداری مردم پایتخت در ماه محرم به ثبت رسانده و حال میتوان آنها را اسناد تاریخی تلقی کرد. عکسهای این عکاس در «گالری هنر فریر» در واشنگتن، موزه ملی نژادشناسی شهر لیدن و موزه عکس آمستردام هلند نگهداری میشود.