حمیدرضا جلایی پور گفت: طبق نظر سنجیها هفتاد درصد مردم طالب پایان عزتمندانه جنگ و بیش از هشتاد در صد طالب آبادانی و توسعه کشورند، نه شرایط جنگ دائمی یا شرایط نه جنگ و صلح. نیلوفر مولایی: این روزها تندروها سخت مشغول کاراند و تمام تلاش خود را برای سنگاندازی در مسیر مذاکرات ایران و آمریکا به کار بستهاند. تاجایی که محمود نبویان، نماینده تهران با حضور در رسانه ملی، آن هم در شرایطی که کشور نیازمند حفظ وحدت و انسجام ملی است، دست به افشای برخی اسناد محرمانه زد. اقدامی که زمینه ساز انتقادات اردوگاه راست از او شد. در همین راستا، حمیدرضا جلایی پور، فعال سیاسی اصلاح طلب، به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «یک تندرو میآید اسناد سری را از قلم رهبر و بطور گزینشی رسانهای میکند و تندروهای لم داده در صداسیما آن را پخش میکنند، این چه عملی است؟ مگر براندازی شاخ و دم دارد. این عمل ضد ملی در زمانی انجام میشود که بخاطر مسائل امنیتی رهبری کشور مستقیم در معرض رسانهها نیست.» وی همچنین درباره نحوه برخورد با تندروها بیان کرد: «مهمترین کار در برابر این تندروها این است که نظام سیاسی تصمیمات خود را برای مدیریت عزتمندانه جنگ اجرا کند و حواسش را پرت این چهاردرصدیها نکند.» این فعال سیاسی اصلاحطلب درباره آینده سیاسی مسعود پزشکیان گفت: «به نظر من در آینده از رهبری و پزشکیان و اعضای محترم شعام با احترام یاد خواهد شد، چون آنان توانستند با عزت از ایران در برابر دو جنگ دوازده و چهل روزه که دو قدرت اتمی به ایران تحمیل کرد، دفاع کنند.» مشروح گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین، با حمیدرضا جلایی پور، فعال سیاسی اصلاح طلب را در ادامه می خوانید؛ ********************* * برای اولین بار در تاریخ بعد از انقلاب امضای دو رئیس جمهور ایران و آمریکا پای یک تفاهم نامه ثبت شد. تحلیل شما از این اتفاق چیست و چقدر امکان توافق تهران و واشنگتن وجود دارد؟ این نشان دهنده اهمیت ایران است. نشان دهنده اهمیت مقاومت جانانه حکومت و جامعه در برابر تهاجم دو قدرت اتمی است. در گذشته که قدرتهای بزرگ به ایران حمله میکردند، اساسا قرار داد نمینوشتند، فقط اراده خود را یک طرفه به حکومت ایران دیکته میکردند. به عنوان مثال در جنگ جهانی دوم قدرتهای جهانی راحت ایران را اشغال کردند و ۴۸ ساعته شاه ایران را (رضا شاه را) از کشور تبعید کردند. خصوصا آمریکا در حملاتی که در هشتاد سال گذشته به کشورهای دیگر داشته، با دولتی قرارداد نمینوشته و یک طرفه مطامع خود را اعمال میکرده است. مثل برخوردی که اخیرا آمریکا با کشور ونزوئلا داشت. بخشی از نفت این کشور را بلعیدند و رئیس جمهور این کشور را هم ربودند. این که آمریکا مینشیند و مثل آدم با نمایندگان دولت ایران تفاهمنامه امضا میکند، بخاطر این است که حکومت و جامعه ایران در برابر تجاوز آمریکا زانو نزد و محکم ایستاد و نگذاشت دشمن متجاوز به اهدافش برسد و گرنه ترامپ متوهم دنبال تسلیم ایران و بعد بلعیدن منابع نفتی ایران بود. این جا، جا دارد درود خود را به ارواح رهبر شهید و فرماندهان شهید نثار کنیم. طبق نظر سنجیها هفتاد در صد مردم طالب پایان عزتمندانه جنگ هستند * از زمان اعلام موافقت با تفاهم نامه، شاهد مخالفت هایی از سوی تندروها بودیم، تحلیل شما چیست؟ توجه داشته باشید این نیروی تندرو اندکاند و چون در صداسیما پاتوق دائمی دارند سروصدایشان زیاد است. در صد و ده شب اجتماعات مردم در پنجاه و شش میدان تهران، فقط دو میدان صدای این ها را انعکاس میداد. نظرسنجیها نشان میدهند که این تندروهای اندک در بین مردم پایگاهی ندارند. طبق نظر سنجیها هفتاد درصد مردم طالب پایان عزتمندانه جنگ و بیش از هشتاد درصد طالب آبادانی و توسعه کشورند، نه شرایط جنگ دائمی یا شرایط نه جنگ و صلح. مهمترین وظیفه دولتها ایجاد امنیت است یعنی جنگ نشود و اگر جنگ شد در برابر متجاوز دفاع شود و به سرعت جنگ عزتمندانه تمام شود. متاسفانه این تندروها فقط با تصمیمات ریاست جمهور و شعام «مخالفت» نکردند بلکه در شرایط حساس و جنگی کشور «دشمنی» کردند. توجه کنید در سیاست ایران ما دو نوع «برانداز» داریم. یکی براندازان پیرو «پیرکودک» هستند که از جنگ ترامپ و نتانیاهو علیه ایران دفاع کردند و میکنند. با جنگ خارجی و کشتن مردم میخواهند حکومت ایران را بربیاندازند، و جنایت اینها را در جنگ چهل روزه دیدیم. یک نوع برانداز داخلی هم داریم که در بین این تندروها هستند و از داخل دنبال زدن حکومت هستند و غیر مستقیم در خدمت اهداف اسرائیل هستند. مگر براندازی در زمان جنگ شاخ و دم دارد مگر براندازی در زمان جنگ شاخ و دم دارد. کشور در شرایط جنگی و محاصره دریایی بوده و فروش نفت ایران به صفر رسیده بود. در چنین شرایطی اصلیترین نهاد تصمیمگیری کشور، یعنی شورای عالی امنیت کشور، تصمیم به مذاکره، توقف جنگ و تنظیم یادداشت تفاهم گرفته و رئیس مجلس به عنوان نماینده کشور در فرودگاه عازم سوئیس برای انجام مذاکره بود. در چنین فضایی یک تندرو میآید اسناد سری را از قلم رهبر و بطور گزینشی رسانهای میکند و تندروهای لم داده در صداسیما آن را پخش میکنند، این چه عملی است؟ مگر براندازی شاخ و دم دارد. این عمل ضد ملی در زمانی انجام میشود که بخاطر مسائل امنیتی رهبری کشور مستقیم در معرض رسانهها نیست. این عمل ضد ملی یکپارچگی حکومت را در برابر دشمن بیرحم شقه میکند. در واقع یک برانداز و آنارشیست در زمان جنگ دست به چنین عملی میزند. تندروها نگران این هستند که جنگ در ایران عزتمندانه پایان یابد * درپی مخالفت ها با تفاهم میان ایران و آمریکا، هم رئیس جمهور تهدید به قتل شد و هم فحاشی هایی علیه تیم مذاکره کننده صورت گرفت. با توجه به تاکیدات مکرر رهبری بر حفظ وحدت، چه برخوردی باید با تندروها صورت بگیرد؟ اساسا آینده تندروها در سیاست های جدید کشور چطور می بینید؟ این تندروها یک نیروی ایجابی و طرفدار ثبات و توسعه کشور نیستند. عاشق بیثباتی هستند. الان نگران این هستند که ج