بار دیگر خدمات بانکهای ملی و صادرات تحت تاثیر اختلالهای فنی قرار گرفت؛ اختلالی که به گفته شرکت خدمات انفورماتیک، در ادامه آثار حمله سایبری اخیر و در جریان فرآیند بازگردانی و پایدارسازی سامانهها رخ داده است. به گزارش خبرآنلاین،در حالی که آخر هفته گذشته اعلام شد تمامی اختلالهای پیش آمده در بانکهای کشور (تجارت، ملی و صادرات) برطرف شده، از صبح امروز (شنبه - ۶ تیر ۱۴۰۵) اختلالهایی در برخی بانکهای کشور مشاهده شد که به همین دلیل، شرکت خدمات انفورماتیک راجع به این اختلالها بیانیه جدیدی صادر کرد. ایسنا در خبری نوشت:طبق بیانیه جدید شرکت خدمات انفورماتیک، اختلال موجود در بانکهای ملی و صادرات ( خدمات کارت بانکی) به دلیل فرایند بازگردانی و پایدارسازی سامانههای بانکهای ملی و صادرات پس از حمله سایبری است که باعث شده، بخشی از خدمات این دو بانک بار دیگر با اختلال روبهرو شود. در متن بیانیه شرکت خدمات انفورماتیک آمده است: «بررسیهای فنی نشان میدهد این اختلال در امتداد آثار حمله سایبری پیشین بر زیرساختهای فنی و سامانههای متمرکز بانکی پدید آمده است. از همان لحظه نخست، تیمهای فنی و امنیتی شرکت خدمات انفورماتیک با همه ظرفیت در حال شناسایی منشأ اختلال، ایمنسازی سامانهها و بازگردانی پایدار خدمات هستند. شرکت خدمات انفورماتیک ضمن پوزش از مشتریان گرامی بانکهای ملی و صادرات، تاکید میکند که صیانت از اطلاعات و داراییهای مردم در اولویت کامل قرار دارد و بر پایه بررسیهای انجامشده، هیچگونه دسترسی غیرمجاز به دادههای مشتریان گزارش نشده است. از هموطنان درخواست میشود ضمن حفظ آرامش و شکیبایی، اخبار و اطلاعیههای تکمیلی را تنها از طریق پایگاههای رسمی بانکها و شرکت خدمات انفورماتیک دنبال کنند. تلاش فنی برای بازگرداندن خدمات، تا رسیدن به پایداری کامل و اطمینان از عملکرد ایمن سامانهها، بیوقفه ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی در نخستین فرصت منتشر خواهد شد.