الجزیره نوشت: برخلاف توصیف سفیر اسرائیل که مذاکرات واشنگتن را «فاجعهبار» خوانده بود، رادیوی ارتش اسرائیل گزارش داده است که هشت ساعت گفتوگوها بسیار سازنده بوده و در بحثها درباره خروج جزئی اسرائیل از برخی مناطق پیشرفت حاصل شده است. به گزارش انتخاب، یک پیشنهاد آمریکایی مطرح شده که بر اساس آن، اسرائیل از مناطق آزمایشی مشخصی عقبنشینی میکند و ارتش لبنان کنترل آن مناطق را در دست میگیرد و اطمینان میدهد که هیچ حضور حزباللهی در آنجا وجود نداشته باشد. پس از امضای یادداشت تفاهم میان آمریکا و ایران، اسرائیل عملیات خود در لبنان را گسترش داد و مناطقی فراتر از رود لیتانی در نزدیکی نبطیه را اشغال کرد؛ جایی که اکنون محل اصلی تنشهاست. این مناطق بسیار فراتر از مناطقی هستند که در ابتدا توسط ارتش اسرائیل اشغال شده بودند، اما طبق گزارشهای اسرائیلی، این اقدام دقیقاً به این دلیل انجام شد که این مناطق احتمالاً همان مناطقی هستند که اسرائیل ممکن است حاضر به خروج از آنها باشد. بنابراین هنوز هیچ پیشرفت قطعی حاصل نشده است، اما صحبتهایی درباره احتمال وجود مسیری رو به جلو میان اسرائیل و لبنان مطرح است.