جریان آب زایندهرود که از ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ برای آبیاری مزارع شرق اصفهان بازگشایی شده بود، پس از ۱۷ روز متوقف شد. جریان آب در زایندهرود که قرار بود طبق برنامهریزیهای اعلام شده به مدت سه ماه ادامه یابد، پس از ۱۷ روز قطع شد. این توقف جریان آب، بازگشت خشکی به بستر این رودخانه را در پی داشته است. مهدی جمالینژاد، استاندار اصفهان پیشتر در یک مصاحبه تلویزیونی از تداوم جریان آب به مدت سه ماه متوالی خبر داده بود. بازگشایی این رودخانه در ۱۳ خرداد ۱۴۰۵، علاوه بر تامین نیاز کشاورزان شرق اصفهان، با استقبال شهروندان و حضور گسترده آنان در حاشیه رودخانه همراه شده بود. اکنون با قطع جریان آب، بوی نامطبوع لجن و گندآب در محوطه اطراف زایندهرود پراکنده شده است. وضعیت فعلی بستر رودخانه نشاندهنده خشک شدن دوباره آن در پی توقف انتقال آب است.