به گزارش صدای کشتی و به نقل از آنا قاسم علیعسگری در خصوص عدم عضویت دو کشتیگیر عنواندار تهرانی در تیم اعزامی به مسابقات جهانی عنوان کرد: در نگاه اول جنبه مثبت ماجرا برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی از سوی فدراسیون کشتی بود. به هرحال حسن یزدانی کشتیگیر بزرگی است که به عضویت تیم ملی در مسابقات جهانی درآمد، درمقابل امیرعلی آذرپیرا جوان است و او هم به بازیهای آسیایی خواهد رفت. در ۷۴ کیلوگرم هم همین اتفاق افتاد و یونس امامی به ناگویا میرود. هر دو مسابقهای که پیش روی کشتی ایران قرار دارد، سطح کیفیاش بالاست. ما امیدوار به موفقیت تیم ملی در هر دو مسابقه هستیم و اینکه دو نماینده تهران هم خوشرنگترین مدال را از بازیهای آسیایی بگیرند. وی درمورد اعتراض هیئت کشتی تهران و امیرعلی آذرپیرا نسبت به داوری مبارزه انتخابی با حسن یزدانی تاکید کرد: برای ما شک و شبههای وجود داشت که اعتراض کردیم. فدراسیون کشتی موضوع را پیگیری کرد و به کمیسیون داوران ارجاع داد. به هرحال نظر بر این بود که داوری درست بوده و ما هم برای تمامی تیمهای ملیمان در همه مقاطع سنی در مسابقات آسیایی و جهانی سال ۲۰۲۶ آرزوی موفقیت داریم. علیعسگری با اشاره به وضعیت خوب کشتی تهران در ردههای سنی پایه خاطرنشان کرد: حاصل زحمات مربیان سازنده و کادرفنی تیمهای استان عضویت ۵ آزادکار تهران در تیم جوانان و ۴ نفر در تیم ملی نوجوانان و همچنین حضور ۳ فرنگیکار استان در تیم ملی جوانان بود. این نفرات و دیگر کشتیگیران مستعد تهران در آیندهای نه چندان دور به تیم بزرگسالان اضافه خواهند شد و به عضویت تیم ملی درمیآیند. رئیس هیئت کشتی تهران در خاتمه نیز گفت: به مازندرانیها بابت عضویت ۹ کشتیگیرشان در تیم ملی بزرگسالان اعزامی به مسابقات جهانی تبریک میگویم، مازندران همیشه مهد کشتی ایران بوده و قهرمانان بزرگی داشته، برای حسن یزدانی و امیرمحمد یزدانی که در دو وزن ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم ملیپوش شدند و سایر اعضای تیم ملی در مسابقات جهانی قزاقستان هم آرزوی موفقیت دارم. امیرعلی آذرپیرا و یونس امامی هم عضو تیم ملی هستند و در بازیهای آسیایی شرکت میکنند که کم از جهانی ندارد و حریفان خوبی آنجا حضور دارند، امیدوار هستیم که همهی این بچهها برای تیم کشتی ایران افتخارآفرینی کنند.