کارشناسان پزشکی قانونی بعد از بررسیهای اولیه به بازپرس جنایی گفتند: «زمان مرگ به چند ساعت قبل بازمیگردد و آثار موجود روی جسد نشان میدهد مقتول هنگام حمله در وضعیت دفاعی قرار گرفته و سعی کرده از خود محافظت کند.» مرد ۵۵سالهای که همسر ۳۸ساله خود را در خواب با ضربات چکش و چاقو به قتل رسانده است، اختلافهای طولانی، قهر و ترک خانه از سوی همسرش و سوءظن به ارتباط او با فردی دیگر را دلیل جنایت اعلام کرد. ساعت سه بامداد پنجشنبه ۲۱ خردادماه، ماموران کلانتری ۱۵۹ بیسیم در تماس با بازپرس کشیک قتل دادسرای امور جنایی تهران، او را در جریان کشف جسد زنی جوان در خانهاش قرار دادند. بررسیهای اولیه حکایت از آن داشت که عامل جنایت خودش با پلیس تماس گرفته و پس از اعلام قتل، در محل منتظر ماموران مانده است. به دنبال اعلام این خبر مرگ، بازپرس جنایی همراه تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شد و تحقیقات ابتدایی نشان داد جنایت در طبقه دوم یک ساختمان مسکونی رخ داده است. در اتاقخواب خانه، جسد زن ۳۸سالهای روی تختخواب افتاده بود و معاینات اولیه کارشناسان پزشکی قانونی نشان داد مقتول بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به اعضای مختلف بدن و همچنین ضربات پیدرپی چکش به سر و بدن جان خود را از دست داده است. شوهر ۵۵ساله مقتول در اظهارات اولیه خود گفت: «من جوشکار هستم و سالها قبل با همسرم که ۱۵ سال از من کوچکتر بود ازدواج کردم. آن موقع خودش با این ازدواج خیلی مخالف بود اما چون وضع مالی من خوب بود خانوادهاش کاملاً با ازدواج ما موافق بودند و در نهایت این ازدواج سر گرفت و الآن دو فرزند داریم که یکی از آنها ۱۰ساله و دیگری هشتساله است.» متهم ادامه داد: «سالهای اول زندگی بد نبود و من از نظر مالی شرایط نسبتاً خوبی داشتم، اما همیشه احساس میکردم همسرم علاقهای به من ندارد و این موضوع در رفتارهایش مشخص بود. همسرم در بخش خدمات کار میکرد. پس از ازدواجمان بارها از او خواسته بودم بیشتر به زندگی و بچهها توجه کند، اما اختلافهای ما هر روز بیشتر میشد. در ماههای آخر اوضاع به جایی رسید که خانه را ترک کرد و چند ماه نزد دوستان و بستگانش زندگی میکرد.» به گفته متهم، خانواده دو طرف حدود دو هفته قبل از حادثه برای آشتی دادن آنها وارد عمل شدند و زن دوباره به خانه بازگشت، اما تنشها پایان نیافت. این مرد ۵۵ساله در ادامه جدیدترین اعترافاتش توضیح داد: «بعد از بازگشت همسرم باز هم اختلاف داشتیم. به او شک کرده بودم و تصور میکردم شاید با فرد دیگری در ارتباط باشد. بارها به او گفتم به زندگی و بچهها توجه کند، اما احساس میکردم دیگر علاقهای به ادامه زندگی با من ندارد.» متهم در تشریح شب حادثه گفت: «آن شب هم دوباره سر همین مسائل با هم بحث کردیم. بعد از مشاجره، بچهها به اتاق خودشان رفتند. همسرم هم به اتاقخواب رفت و خوابید. من مدتی در نشیمن نشسته بودم و به مشکلاتی که داشتیم فکر میکردم.» او ادامه داد: «چند دقیقه بعد وقتی دیدم او به اتاقخواب رفت، عصبانی شدم و تصمیم گرفتم او را بکشم. ابتدا با چکش به سرش ضربه زدم. وقتی از خواب پرید و سعی کرد از خودش دفاع کند، چند ضربه چاقو هم به او زدم تا جانش را از دست داد.» متهم همچنین افزود: «بعد از قتل حدود یک ساعت کنار جسد نشستم و گریه کردم. به کاری که کرده بودم فکر میکردم و نگران آینده فرزندانم بودم. در نهایت تصمیم گرفتم موضوع را پنهان نکنم و با پلیس تماس گرفتم.» با توجه به اظهارات جدید متهم و شرایط روحی او در زمان وقوع حادثه، بازپرس جنایی دستور داده وضعیت سلامت روانی متهم پرونده هم از سوی متخصصان پزشکی قانونی تحت بررسی قرار گیرد تا از نتایج آن در روند رسیدگی قضایی پرونده استفاده شود. تحقیقات درباره ابعاد مختلف این پرونده، صحت ادعاهای مطرحشده از سوی متهم و همچنین انگیزه دقیق وقوع جنایت با وجود اظهارات جدید متهم ۵۵ساله همچنان ادامه دارد.