وزیر خارجه اسرائیل میگوید: ما در لبنان جاهطلبی ارضی نداریم، اما از منطقه امنیتی عقبنشینی نخواهیم کرد. الجزیره نوشت: گیدئون سعار، وزیر امور خارجه اسرائیل، به وینستون پیترز، وزیر امور خارجه نیوزیلند، گفته است که اسرائیل تا زمانی که حزبالله آتشبس لبنان را نقض نکند، به آن احترام خواهد گذاشت. سعار در پستی در X با اشاره به زمینهای جنوب لبنان که توسط اسرائیل اشغال شده است، گفت: «ما در لبنان جاهطلبی ارضی نداریم، اما از منطقه امنیتی عقبنشینی نخواهیم کرد و شهروندان خود را در معرض حملات و تهاجم احتمالی حزبالله قرار نخواهیم داد.» وزیر خارجه اسرائیل همچنین گفت: حاکمیت لبنان دهههاست که توسط آنچه او «اشغال غیرمستقیم» ایران از طریق حزبالله توصیف کرد، نقض شده است؛ منافع لبنان و اسرائیل این است که دولت حزبالله برچیده شود.»