سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که «در خصوص پولهای مسدود شده، خبرهایی داریم در خصوص اینکه ۶ میلیارد از آن پولهای بلوکهشده مال ایران است و ۶ میلیارد دیگر را قطر قرار است به صورت وام بدهد که بعدا در صورت آزادسازی پولهای مسدود شده ایران، پول قطر، پرداخت شود. آیا این روند پولهای مسدود شده به این شکل است و آیا قطر وارد این موضوع شده است؟ در خصوص علت خروج خبرنگاران از نشست سوئیس هم بفرمایید»، گفت: مهم برای ما این است که به داراییهای به ناحق مسدود ایرانیان دسترسی داشته باشیم و بتوانیم از آنها استفاده کنیم برای تأمین هر آنچه که ایران به آن نیازمند است. اینکه جزئیات آن به چه شکل و به چه نحو انجام خواهد شد، تعهد آمریکاست. متن یادداشت تفاهم را شما در نظر داشته باشید؛ متن یادداشت تفاهم خاتمه جنگ، لذا آن بخشهایش به ما ارتباط پیدا نمیکند.آن چیزی که به ما ارتباط پیدا میکند، اطمینان از ایفای تعهد توسط طرف مقابل است. به گزارش ایرنا؛ بقائی افزود: در رابطه با خروج خبرنگاران از محل اجلاس، ما برای کار رسانهای و تبلیغاتی نرفته بودیم سوئیس. هدف ما مشخص بود. این نشست در راستای مطالبهگری و پیگیری اجرای تعهدات طرف مقابل طبق یادداشت تفاهم ۲۸ خرداد بود. هر آن چیزی که باعث شود این اصل و این هدف اصلی به نوعی تحتالشعاع قرار بگیرد، از نظر ما ضرورت ندارد و بر همین اساس احساس کردیم که نیازی به چنین برنامههای رسانهای و چنین پوششی نیست.