ترامپ با ادبیاتی تهدیدآمیز اعلام کرد: «ممکن است به نقطهای برسیم که دیگر امکان خویشتنداری وجود نداشته باشد و ناچار شویم مأموریتی را که با موفقیت آغاز کردهایم، بهطور کامل به پایان برسانیم.» همزمان با تشدید دوباره تنشها، ارتش آمریکا بامداد یکشنبه موج تازهای از حملات را علیه اهدافی در ایران آغاز کرد؛ حملاتی که به گفته واشنگتن، از نظر گستره فراتر از عملیات روز گذشته بوده است. به گزارش فرارو به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، در پیامی در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» مدعی شد جنگندههای این کشور مراکز نگهداری موشک و پهپاد، سایتهای راداری ساحلی و برخی مواضع نظامی ایران را هدف قرار دادهاند. وی مدعی شد این حملات در پاسخ به «نقض مجدد آتشبس از سوی ایران» انجام شده است. ترامپ همچنین با ادبیاتی تهدیدآمیز اعلام کرد: «ممکن است به نقطهای برسیم که دیگر امکان خویشتنداری وجود نداشته باشد و ناچار شویم مأموریتی را که با موفقیت آغاز کردهایم، بهطور کامل به پایان برسانیم.»