سنتکام تجاوز مجدد آمریکا به ایران و نقض آتش بس توسط واشنگتن را تایید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی با تأیید نقض آتش بس دوباره توسط واشنگتن ادعا کرد: ارتش آمریکا در پاسخ به حمله روز شنبه ایران به یک نفتکش تجاری حملاتی را علیه اهدافی در ایران انجام داد. همچنین سنتکام، در بیانیهای این تجاوز را تایید کرده است. این ادعا در حالی بیان میشود که بامداد شنبه نیز آمریکا با حمله به مناطقی از جنوب ایران مدعی شده بود که این حملات در پاسخ به حمله ایران به کشتی تجاری در تنگه هرمز صورت گرفته است. به گزارش خبرنگار مهر، منابع آگاه محلی در شهرستان سیریک اعلام کردند که صدای انفجار در این منطقه ناشی از اصابت پرتابه به یک دکل مخابراتی در حوالی بندر طاهرویه بوده است . همچنین بر اساس گزارش شاهدان عینی، صدای انفجار در حوالی روستای مسن در جزیره قشم شنیده شده است. گزارشات مردمی از شهرستان بندرلنگه نیز حاکی از آن است که صدای چندین انفجار در شهرهای بندرلنگه و بندرکنگ شنیده شده است. این حادثه در حالی رخ میدهد که روز گذشته، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) از حمله به مواضعی در شهرستان سیریک خبر داده بود و آن را پاسخ به حمله به یک کشتی تجاری عنوان کرد . تا لحظه تنظیم این خبر، هیچ بیانیه رسمی از سوی نهادهای نظامی و انتظامی کشور درباره جزئیات کامل این حملات و خسارات احتمالی در سه نقطه مذکور صادر نشده است.