قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی با صدورحکمی قاطع، زوج جوانی را به قصاص نفس (اعدام) محکوم کردند که متهم به قتل «دختر بهزیستی» با وارد آوردن صدمات متعدد و رها کردن پیکر زخمی او در دالان تاریک و سوزناک هستند. ماجرای این پرونده وحشتناک جنایی از آن جا آغاز شد که زن جوانی به نام «ش -غ» در حالی که پسری حدود ۱۱ ساله داشت وقتی فهمید که دیگر باردار نمی شود، تصمیم گرفت تا کودکی را به فرزندخواندگی بپذیرد. او موضوع را با شوهرش «ج-الف» در میان گذاشت و سپس راهی بهزیستی شدند. آنان بعد ازمدت کوتاهی پسربچه ۵ ساله ای به نام «مهدیار» را که مشکل بیماری خونی نیز داشت از مرکز نگهداری کودکان بهزیستی در طرقبه و شاندیز تحویل گرفتند اما خیلی زود متوجه شدند که «مهدیار» خواهر ۱۱ساله ای به نام «مهسا» دارد که در بهزیستی گناباد نگهداری می شود. وقتی سخن از «دختر بهزیستی» به میان آمد «ج-الف» به همسرش اصرار کرد که آن دختر را هم به فرزندخواندگی قبول کنند تا بین خواهر و برادر جدایی نیفتد اما زن جوان که مخالف این موضوع بود درنهایت با پافشاری شوهرش کوتاه آمد و آن ها«مهسا» (دختر بهزیستی) را نیز در پی بروز یکسری سهل انگاری و بی توجهی های کارکنان بهزیستی به فرزندخواندگی پذیرفتند. اما هنوزمدت زیادی از این ماجرا نگذشته بودکه زن جوان مدعی شد روابط غیراخلاقی و نامتعارفی در منزلش رخ می دهد و این گونه به خاطر «دختر بهزیستی» دچار اختلافات خانوادگی با شوهرش شد. او که دیگر نمی توانست این صحنه های تلخ را تحمل کند، دست دختر ۱۱ساله را گرفت و به بهزیستی برد تا او را به مرکز نگهداری کودکان بازگرداند ولی کارکنان بهزیستی بنا به ادعاهای زن جوان از پذیرش دختر خودداری کردند. از آن روز به بعد رفتارهای وحشتناک شروع شد و «دختر بهزیستی» به همراه برادر ۵ ساله اش زیر ضربات سهمگین مشت و لگد و کتک کاری های هولناک قرار گرفتند تا حدی که هشتم آبان سال۴۰۳، زوج جوان دختر بهزیستی را بعد از کتک کاری به درون دالان وحشت انداختند. آن شب دختر ۱۱ساله به خاطر صدمات زیادی که بر پیکر نحیفش وارد آمده بود حتی توان ایستادن روی پاهایش را نداشت و نمی توانست به درستی سخن بگوید ولی زوج بی رحم او را در یک شب سرد و سوزناک زمستانی به درون دالانی انداختند که هیچ راه خروجی نداشت. آن ها خود بخاری منزل را روشن کرده بودند و در زیر گرمای بخاری درحالی به خواب رفتند که دختر بی گناه، تا صبح در سرمای زمستان چهارزانو نشسته بود. آن ها صبح هنگام زمانی به سراغ دخترک رفتند که دیگر به یک سو افتاده و رنگ به چهره نداشت. پدرخوانده که احتمال می داد او بر اثر سرما یخ زده است آب ولرم را روی چهره اش ریخت ولی دیگر دیر شده و «دختر بهزیستی» قربانی سهل انگاری و آسیب های اجتماعی شده بود. با مرگ این دختر، آشوبی در کاشمر به پا شد و قاضی ویژه قتل عمد برای بررسی موضوع به محل مرگ این دختر بی پناه رفت. گزارش های مقدماتی وتحقیقات اولیه مقام قضایی حکایت از مرگ تلخی می کرد که رنگی ازجنایت داشت. طولی نکشید که پزشکی قانونی علت مرگ را صدمات متعدد به کودک معصوم عنوان کرد و بدین ترتیب پرونده مذکور با صدور کیفرخواستی مستند به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد. بنابراین گزارش و با توجه به اهمیت و حساسیت ویژه این پرونده، جلسه دادگاه در اوایل خرداد گذشته به ریاست قاضی حجت الاسلام و المسلمین محمدشجاع پورفدکی و مستشاری قاضی امید عابدینی در مشهد برگزار شد که گزارش آن سوم خرداد منتشر شد اما نکته حائز اهمیت در جلسه دادگاه این بود که رئیس باتجربه دادگاه فقط با طرح چندسوال ساده، زوج جوان (متهمان به قتل)را وادار به اعتراف کرد و آن ها دست از انکار ماجرا برداشتند. چرا که وقتی زوج مذکورمدعی بودند آن ها «دختر بهزیستی» را نکشته اند، قاضی شجاع پورفدکی پرسید یعنی شما معتقدید که دختر ۱۱ساله به مرگ طبیعی مرده است؟ متهمان که از این سوال دچار اضطراب شده بودند به آرامی پاسخ دادند خیر! او به مرگ طبیعی نمرده است! سپس قاضی دادگاه سوال کرد شما قبول دارید که شب حادثه دختر را کتک زده و او را تا صبح در دالان سرد و تاریک رها کرده اید؟ متهمان اظهار داشتند بله! و قاضی ادامه داد: پس نظر تخصصی پزشکان قانونی را هم انکار نمی کنید که او بر اثر ضربات متعدد جان باخته است که شما بر پیکر او وارد آورده اید؟ سکوت توام با تایید این سوال، در واقع پایان این ماجرای تلخ بود که قضات دادگاه را به صدور حکمی قاطع قانع کرد. قضات برجسته شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی پس از پایان جلسات دادگاه و بعد از مشورت های قضایی درنهایت رای خود را درباره این پرونده جنجالی صادر کردند که موجب جریحه دارشدن احساسات بسیاری از شهروندان شده بود. براساس این رای که به امضای قاضی شجاع پورفدکی (رئیس دادگاه) و قاضی عابدینی (مستشار) رسیده است زوج جوان به اتهام مشارکت در قتل «مهسا» (دختر بهزیستی) به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده اند . همچنین دو متهم مذکور به خاطر وارد آوردن صدمات وحشتناک عمدی به «مهدیار» پسربچه ۵ساله نیز باید دیه سنگینی را پرداخت و با استناد به ماده ۱۰قانون حمایت از اطفال و نوجوانان ۵ سال زندان را هم تحمل کنند. رای مذکور پس از ابلاغ قانونی از سوی سعیدتقی پور (مدیر دفتر شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی) قابل فرجام خواهی دردیوان عالی کشور خواهد بود.