رئیسجمهور ترامپ در مصاحبه با فاکسنیوز ادعا کرد که ایالات متحده میتواند تبدیل به «فرشته نگهبان» تنگه هرمز شود و ۲۰٪ از نفت آن را برای خود بردارد. به گزارش همشهریآنلاین، ترامپ مدعی شد: اگر مجبور باشیم، ممکن است تنگه را تصاحب کنیم. رئیسجمهور آمریکا باز هم تهدیدات واهی خود علیه ایران را تکرار کرد و گفت: آنها را با خاک یکسان میکنم. ترامپ باز هم از دریافت عوارض از تنگه هرمز سخن گفت و مدعی شد: اگر آنها توافقی نکنند، ما عوارض دریافت میکنیم.