دولت با هدف بهبود قدرت خرید اقشار آسیبپذیر، برنامه افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیک برای دهکهای پایین جامعه و خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر را در دستور کار قرار داده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و نمین در مجلس شورای اسلامی در نشست با مدیران کمیته امداد در اردبیل، اظهار کرد: در این شرایط اقتصادی سخت همراه با تورم بالا، خانوادههای نیازمند بهویژه آسیبپذیر با چالشها و دغدغههای جدی روبهرو هستند، چرا که تأمین معاش سخت و بسیار دشوار شده است. تسنیم نوشت: وی تصریح کرد: دولت قرار است تا رقم کالابرگ سه دهک پایین جامعه را در کنار خانوادههای با سه فرزند و بیشتر افزایش داده و به نوعی میزان کالابرگ را به یک میلیون تومان ارتقا دهد. نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و نمین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کنار این امر، افزایش سقف تسهیلات و تعهدات بانکها نیز برای کمک و همراهی خانوادههای تحت پوشش کمیته امداد مورد توجه است تا حمایت از اشتغالها نیز به صورت گسترده انجام شود. وی بیان کرد: در حال حاضر مبلغ یک میلیون تومان کالابرگ به دلیل تورم فعلی ناچیز است و این رقم قطعا در ماههای آینده افزایش پیدا میکند. بدری ادامه داد: مجلس شورای اسلامی از هر حمایتی در کنار خانوادههای نیازمند قصور و کوتاهی نکرده و در موقعیتهای مختلف تلاش کرده تا مبلغ پرداختی ماهانه خانوادههای تحت پوشش در نهادهای حمایتی افزایش پیدا کند. وی به ظرفیت دستنخورده شرکتهای دولتی اشاره کرد و گفت: نظاممند کردن مسئولیت اجتماعی این شرکتها بسیار مهم و اساسی است. بدری تأکید کرد: بودجه شرکتهای دولتی دو برابر بودجههای عمومی است و باید با سیاستگذاری دولت و مجلس، بخشی از این منابع برای حمایت از مددجویان، بهویژه در استان اردبیل، به کار گرفته شود. وی تصریح کرد: این آمار که ۱۰ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد هستند، قابل قبول نیست و باید هرچه سریعتر دامنه حمایت و همراهی خانوادههای نیازمند و تحت پوشش ارتقا یافته و به نوعی وضعیت بهتری را در افزایش رفاه مردم شاهد باشیم. بدری گفت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح تخصیص یافته و در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل کامل این پروژه نیاز است. رئیس فراکسیون توسعه روستایی و مناطق محروم مجلس شورای اسلامی به حفظ ردیف بودجه ملی تعریفشده در کریدور شمال غرب برای این پروژه اشاره کرد و گفت: پیگیریهای تعهد پیمانکار را انجام میدهیم و امیدواریم فاز اول این پروژه تا پایان نیمه اول سال جاری تکمیل و زیر بار ترافیک برود. وی افزود: پیگیریهای جدی را انجام میدهیم تا از سازمان ایمیدرو در خصوص جذب اعتبارات برای این پروژه، منابع مورد نظر تزریق شده و بهرهبرداری از این کمربند، علاوه بر رفع معضل ترافیکی شهری، زمینهساز توسعه و گسترش شهر نیر خواهد بود.