اعضای هیئترئیسه فدراسیون فوتبال به چشمانتظاری اهالی فوتبال برای تعیین سرنوشت لیگ بیستوپنجم پایان دادند و سرانجام پس از چند مرحله رفتوبرگشت طرحهای مختلف میان مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ. اعضای هیئترئیسه فدراسیون فوتبال به چشمانتظاری اهالی فوتبال برای تعیین سرنوشت لیگ بیستوپنجم پایان دادند و سرانجام پس از چند مرحله رفتوبرگشت طرحهای مختلف میان مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ؛ فریز شدن جدول، نیمهتمام ماندن مسابقات و عدم تعیین قهرمان در کنار عدم سقوط دو تیم به دسته پایینتر بود؛ ضمن آنکه پیشتر مکانیسم تقسیم سهمیههای آسیایی به«ایافسی» براساس جدول ردهبندی لیگ برتر اعلام شده بود که این مکانیسم جنجالآفرین شده است. مسابقات لیگ بیستوپنجم در حالی نیمهتمام ماند که طبق مصوبه هیئترئیسه، هنوز به طور کامل پرونده فصل ۰۵-۱۴۰۴ بسته نشده؛ چراکه با توجه به عدم صدور مجوز حرفهای سپاهان، برگزاری تورنمنت سهجانبه برای معرفی نماینده ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا۲ در دستور کار قرار گرفته است. البته برگزاری این تورنمنت مشروط بر عدم صدور رأی کمیته استیناف تا روز سیویکم خرداد بود که تا موعد مقرر، رأی نهایی پرونده شکایت باشگاه گلگهر از مهاجم پاراگوئهایِ چادرملو صادر نشده تا برگزاری تورنمنت سهجانبه رسمیت پیدا کند. شگفتانهای به نام «پلیآف صعود/سقوط» مقامات تصمیمگیر برای فوتبال ایران همچنین در حالی رأی به فریز شدن جدول مسابقات و ۱۸تیمیشدن لیگ برتر در فصل آینده دادند که به شکلی غیرمنتظره، آییننامه برگزاری رقابتهای لیگ یک هم دستخوش تغییر و تحولاتی شد؛ بهطوری که در کنار دو سهمیه صعود مستقیم، یک سهمیه پلیآف هم اضافه شد تا تیم سوم فصل جاری لیگ یک با تیم قعرنشین لیگ برتر پلیآف صعود/سقوط برگزار کنند که فعلاً حریف مس رفسنجان در این پلیآف مشخص نشده است. ۳ تاریخ خاص برای فوتبال ایران اهالی فوتبال در حالی چشمانتظار پایان رسمی فصل ۰۵-۱۴۰۴ هستند که سه روز مهم در انتظار فوتبال باشگاهی ایران است. نخستین مسابقه از تورنمنت سهجانبه، پنجم تیرماه میان پرسپولیس و چادرملو برگزار خواهد شد و تیم برنده این دیدار، روز نهم تیرماه به مصاف گلگهر سیرجان خواهد رفت. ضمن آنکه اول مرداد هم موعد برگزاری پلیآف صعود/سقوط است؛ آنهم در حالیکه تیمهایی نظیر سایپا تهران، صنعتنفت آبادان، پارس جنوبی جم و حتی هوادار تهران و مس کرمان شانس سوم شدن در لیگ یک و حضور در این پلیآف را دارند. شیراز برای میزبانی آماده میشود؟ مسئولان سازمان لیگ در فاصله چهار روز تا برگزاری نخستین مسابقه از تورنمنت سهجانبه، هنوز جزئیات رسمی برگزاری این تورنمنت را اعلام نکردهاند، اما براساس خبرهای واصله به «فوتبال ۳۶۰»، احتمالاً این تورنمنت به میزبانی مجتمع شیراز و ورزشگاه پارس برگزار خواهد شد. گفته میشود بحث میزبانی ورزشگاههای نقش جهان اصفهان و شهدای فولاد اهواز هم مطرح بوده، اما گویا اعضای هیئترئیسه فدراسیون نسبت به انجام دو بازی مهم در مسیر معرفی سومین نماینده آسیاییِ ایران در فصل آینده در ورزشگاه پارس شیراز، اجماعنظر بیشتری داشتهاند و احتمالاً طی ۲۴ ساعت آتی جزئیات رسمی تورنمنت سهجانبه از سوی سازمان لیگ اعلام خواهد شد. پلیآف جنجالی در تهران مس رفسنجان در حالی برای ماندن در لیگ برتر باید به مصاف تیم سوم جدول ردهبندی لیگ یک برود که مسابقه پلیآف صعود/سقوط قرار است اول مرداد برگزار شود. مشخصاً با توجه به فاصله زمانی باقیمانده، مسئولان سازمان لیگ مهلت کافی برای تصمیمگیری دارند. گفته میشود اگر تیمهایی نظیر سایپا و هوادار به مرحله پلیآف نرسند، مسابقه جنجالی میان مس رفسنجان و تیم سوم لیگ یک در تهران برگزار خواهد شد و اگر یکی از دو تیم سایپا و یا هوادار به مرحله پلیآف برسند، آنگاه برگزاری مسابقه در زمین بیطرف بررسی خواهد شد که احتمالاً این دیدار هم در ورزشگاه پارس شیراز به انجام میرسد. صدور مجوز برای تماشاگران اعضای هیئترئیسه در جلسه اخیر خود، برگزاری سه مسابقه حساس پیشرو برای تعیین سومین نماینده آسیاییِ ایران و هجدهمین تیم شرکتکننده در فصل آینده لیگ برتر را در حالی مصوب کردهاند که در زمینه حضور تماشاگران هم تصویب شده در صورت صدور مجوز از سوی شورای تأمین، منعی برای حضور تماشاگران در ورزشگاه نیست تا مشخصاً پس از حدود چهار ماه دوباره درهای ورزشگاه به روی علاقهمندان به فوتبال در سطح اول ایران باز شود. آنچه مسلم است اینکه سه بازی جنجالی در انتظار اهالی فوتبال است و فصل ۰۵-۱۴۰۴ به شکلی متفاوت از فصول گذشته، قدمهای پایانیاش را برمیدارد و همگان منتظرند تا ببینند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا۲ به کدام تیم میرسد و آیا مس رفسنجان میتواند در لیگ برتر بماند یا فصل آینده لیگ برتر با حضور سه نماینده از فصل اخیر لیگ یک برگزار میشود.