ایالات متحده و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بیانیهای مشترک از امضای یادداشت تفاهم میان واشنگتن و تهران استقبال کرده و نقش میانجیگران منطقهای را مورد تأکید قرار دادند. به گزارش همشهری آنلاین، در بیانیه مشترک ایالات متحده و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس آمده است: از امضای یادداشت تفاهم میان واشنگتن و تهران استقبال میکنیم. در این بیانیه همچنین بر اهمیت تلاشهای میانجیگرانه پاکستان و قطر در روند شکلگیری این تفاهم تأکید شده است.